1 |
هدف کلی |
آشنایی و کار عملی با طرح رده بندی دهدهی دیویی و گسترش های فارسی آن |
2 |
اهداف یادگیری |
دانشجو پس از گذراندن این درس، خواهد توانست:
- از طرح رده بندی دهدهی دویویی برای رده بندی کتاب های فارسی بهره ببرد.
- ضمن آشنایی با ساختار جداول امکان شماره سازی جزئی را داشته باشد و
- بتواند از طرح های گسترش یافته رده بندی دهدهی دیویی در ایران همانند تاریخ، ادبیان، اسلام، زبان و ... استفاده نماید. |
3 |
روش تدریس |
آموزش این درس به صورات عملی و مبتنی بر کار کلاسی است به گونه ای که دانشجو در یک جلسه یا در همان جلسه ضمن آشنایی با رده ها و مطالب عملی خود با تمرین اقدام به شماره سازی می کند. |
4 |
وظایف دانشجو |
- انجام تکالیف کلاسی محول شده برای جلسه اینده
- مشارکت در مباحث و تمرینات کلاسی |
5 |
منبع |
. کائوشیک، سانجای کومار (1392). راهنمای عملی ویرایش 22 ردهبندی دهدهی دیویی. ترجمه همراه با اضافات علی مرادمند. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
2. مکی زاده، فاطمه؛ احمدی لاری، رکن الدین؛ فرزین یزدی، محبوبه (1394). ردهبندی دهدهی دیوئی: راهنمای عملی شماره سازی. ویراست 2. تهران: کتابدار.
3. مجیدی، موسی (1399). سازماندهی مواد (۲) : ردهبندی. ویراستار علمی هادی شریف مقدم. تهران: دانشگاه پیام نور. |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
- رده بندی دهدهی دیویی
- گسترش های رده بندی دهدهی دیویی شامل: اسلام، تاریخ، ادبیات و زبان در ایران
- دیتا پروژکتور و رایانه |
7 |
نحوه ارزشیابی |
- کار کلاسی 3 نمره
- آزمون میان ترم 8 نمره
- آزمون پایان ترم 9 نمره |
8 |
فایل |
Pdf File |
9 |
شایستگی های پایه |
|