طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنا شدن دانشجویان با نرم افزارهای اموزشی و فرایند طارحی و ارزیابی آنان
2 شایستگی های پایه پس از گذراندن این درس دانشجو باید بتواند:  ماهیت و فرآیند نرم افزاری کردن آموزش را شرح دهد.  انواع نرم افزارهای آموزشی را بشناسد و کارکردهای آن را بیان و تحلیل نماید.  طرحی برای تهیه یک نرم افزار آموزشی در زمینه مختلف مسائل آموزشی ارائه کند.  کاربردهای نرم افزارهای اجتماعی، چندرسانهای و تعاملی را توضیح دهد و نقاط ضعف و قوت آنها را تحلیل کند.  ماهیت بازیهای آموزشی به به عنوان یک نرم افزار آموزشی را بیان نماید و طرحی برای تولید یک بازی آموزشی ارائه دهد.  دسته بندی جدیدی از نرم افزارهای آموزشی ارائه نماید.
3 روش تدریس - سخنرانی - پرسش و پاسخ - کار عملی - پروژه دانشجویی
4 وظایف دانشجو - مشارکت فعال در کلاس درس - انجام امور عملی برای جلسات آینده - طراحی یک پروژه نرم افزار آموزشی در یکی از بسترهای آموزشی موجود
5 منبع منابع 1- شاه جعفری، فرشته (1385). طراحی و ارزشیابی نرم افزارهای آموزشی. انتشارات امیری. 2- رستگارپور، حسن؛ منصفی راد، علی؛ سرآبادانی، علیرضا (1390). اصول طراحی و تولید نرم افزارهای آموزشی. تهران: کتاب آراد، کهکشان دانش. 3- منصفی راد، علی؛ سرآبادانی، علیرضا (1388). مقدمه ای بر اصول و معیارهای ارزشیابی نرم افزارهای آموزشی. تهران: مدرسه. 4- عزیزی، اسحق‌علی (1394). آموزش به کمک نرم افزارهای آموزشی در مدارس هوشمند. تهران: آراده. 5- امینی‌نسب، عالیه؛ خوشبختی، الهیار؛ مخاطب، محمد (1392). کاربرد نرم افزارهای آموزشی در فرایند یاددهی – یادگیری. تهران: موسسه فرهنگی و هنری هنر نوین مهر آرنگ. 6- برهانی، بتول (1392). نرم افزارهای آموزشی (موثر بر پیشرفت تحصیلی). مشهد: نشر الف.
6 مواد و امکانات آموزشی - رایانه - دیتا پروژکتور - سایت رایانه - اینترنت و نرم افزارهای آفیس
7 نحوه ارزشیابی - مشارکت در کلاس درس 2 نمره - آزمون پایان ترم 8 نمره - ارائه کلاسی در مورد یک نرم افزار آموزشی 2 نمره - ارائه پروژه به صورت عملی 8 نمره
8 فایل Pdf File