طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس پایه اختیاری در مقطع کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی به ارزش 2 واحد است
2 هدف کلی بررسی پیچیدگی های مربوط به گردآوری، توصیف، تدارک و مدیریت منابع الکترونیکی (کتاب نشریه و سایر موادالکترونیکی
3 شایستگی های پایه - تبیین چرخه مدیریت منابع الکترونیکی - توان به کارگیری منابع الکترونیکی در خدمات اطلاعاتی
4 روش تدریس پرسش و پاسخ، مباحثه مشارکتی
5 وظایف دانشجو - حضور موثر در کلاس با مشارکت در مباحث درس - ارائه کلاسی بر اساس منبع انگلیسی معرفی شده - تدوین خط مشی مجموعه سازی منابع الکترونیکی برای یک کتابخانه دانشگاهی
6 منبع 1-یو، هالی؛ بریولد، اسکات (1396). مدیریت منابع الکترونیکی در کتابخانهها: پژوهش و عمل. ترجمه نیره دادخواه، وجیهه حسینی، نجمه باباغیبی ازغندی. تهران: اساطیر پارسی؛ چاپار 2- راهنمای مدیریت منابع الکترونیکی در کتابخانه ها(1398) ترجمه گروه ترجمه کتابداران .2.0تهران: چاپار؛ اساطیر پارسی.
7 اهداف یادگیری - ارتقای توان تبیین چرخه تولید، توزیع و مصرف اطلاعات از دیدگاه مدیریتی - ارتقای توان طراحی نظام گزینش، فراهم آوری و ارزیابی منابع اطلاعاتی برای کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی
8 مواد و امکانات آموزشی رایانه و اینترنت دیتا پروژکتور نرم افزارهای آفیس
9 نحوه ارزشیابی - مشارکت در مباحث کلاس 2 نمره -ارائه کلاسی و ترجمه 4 نمره - آزمون میان ترم 6 نمره - آزمون پایان ترم 6 نمره - تدوین خط مشی 2 نمره
10 فایل Pdf File