1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس پایه اختیاری در مقطع کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی به ارزش 2 واحد است |
2 |
هدف کلی |
بررسی پیچیدگی های مربوط به گردآوری، توصیف، تدارک و مدیریت منابع الکترونیکی (کتاب نشریه و سایر موادالکترونیکی |
3 |
شایستگی های پایه |
- تبیین چرخه مدیریت منابع الکترونیکی
- توان به کارگیری منابع الکترونیکی در خدمات اطلاعاتی |
4 |
روش تدریس |
پرسش و پاسخ، مباحثه مشارکتی |
5 |
وظایف دانشجو |
- حضور موثر در کلاس با مشارکت در مباحث درس
- ارائه کلاسی بر اساس منبع انگلیسی معرفی شده
- تدوین خط مشی مجموعه سازی منابع الکترونیکی برای یک کتابخانه دانشگاهی |
6 |
منبع |
1-یو، هالی؛ بریولد، اسکات (1396). مدیریت منابع الکترونیکی در کتابخانهها: پژوهش و عمل. ترجمه نیره دادخواه، وجیهه حسینی، نجمه باباغیبی ازغندی. تهران: اساطیر پارسی؛ چاپار
2- راهنمای مدیریت منابع الکترونیکی در کتابخانه ها(1398) ترجمه گروه ترجمه کتابداران .2.0تهران: چاپار؛ اساطیر پارسی. |
7 |
اهداف یادگیری |
- ارتقای توان تبیین چرخه تولید، توزیع و مصرف اطلاعات از دیدگاه مدیریتی
- ارتقای توان طراحی نظام گزینش، فراهم آوری و ارزیابی منابع اطلاعاتی برای کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه و اینترنت
دیتا پروژکتور
نرم افزارهای آفیس |
9 |
نحوه ارزشیابی |
- مشارکت در مباحث کلاس 2 نمره
-ارائه کلاسی و ترجمه 4 نمره
- آزمون میان ترم 6 نمره
- آزمون پایان ترم 6 نمره
- تدوین خط مشی 2 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |