1 |
هدف کلی |
کسب مهارتهای لازم برای انجام فعالیتهای مجموعهسازی، سازماندهی دانش (فهرستنویسی توصیفی) و مرجع شناسی عمومی فارسی و لاتین |
2 |
شایستگی های پایه |
- کار عملی در بخش فهرستنویسی یک کتابخانه کمک در آماده سازی منابع (ثبت، مهر، جیب کتاب....)
- آشنایی با منابع مرجع در کتابخانه
- شناسایی پایگاه های اطلاعاتی موجود در کتابخانه
- آشنایی با شیوه های مدیریت دانش در سازمان ها
- |
3 |
اهداف یادگیری |
دانشجو پس از گذراندن این درس قادر خواهد بود:
- با وظایف بخش اطلاع رسانی یک مرکز اطلاع رسانی و فعالیت های آن آشنا شود
- بخش آموزش یک کتابخانه را بشناسد و برای یک برنامه آموزشی، برنامه ریزی کند.
- با فرایند اطلاع رسانی فعالیت های کتابخانه در شبکه های اجتماعی آشنا شوند؛
- با فرایند مدیریت دانش در یک سازمان آشنا شوند. |
4 |
روش تدریس |
کار عملی دانشجو در دو بخش کلی:
- یک کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاهی و
- یک سازمان (ترجیحا یک شرکت دانش بنیان) |
5 |
وظایف دانشجو |
- برنامه ریزی برای حضور منظم در محل کارآموزی
- انجام امور محوله توسط سازمان و یا کتابخانه به بهترین شکل موجود
- ارائه گزارش نهایی کارورزی |
6 |
منبع |
- کارورزی 2 / نوشته سید سعید حسینی.- تهران: دانشگاه پیام نور، 1399
- کارآموزی در کتابداری و اطلاعرسانی/نصرت ریاحینیا، عاصفه عاصمی ؛ ویراستار عادله عاصمی .- تهران: کتابدار، 1390 |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
- برای جلسه توجیهی صرفا رایانه، نرم افزارهای آفیس و ... |
8 |
نحوه ارزشیابی |
- ارزشیابی کتابخانه 8 نمره
- ارزشیابی سازمان 10 نمره
- گزارش کارورزی 2 نمره |
9 |
فایل |
Pdf File |