| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
آشنایی دستیاران تخصصی با فعالیت و ساختار سلول های خون، خون شناسی پرندگان |
| 2 |
هدف کلی |
فراگیری ساختار و فعالیت سلول های خون، خون شناسی پرندگان |
| 3 |
شایستگی های پایه |
تشخیص انواع سلول های خون |
| 4 |
اهداف یادگیری |
فراگیری ساختار و فعالیت سلول های خون، خون شناسی پرندگان |
| 5 |
اهداف یادگیری |
گیرنده های سطح غشاء، گرانول ها و ترکیبات موجود در گلبول های سفید |
| 6 |
اهداف یادگیری |
وظایف نوتروفیل ها و نحوه انجام این وظایف، توزیع نوتورفیل ها در بدن |
| 7 |
اهداف یادگیری |
اختلالات ارثی و اکتسابی در فعالیت نوتروفیل ها |
| 8 |
اهداف یادگیری |
ساختار غشاء وظایف گلبول های قرمز |
| 9 |
اهداف یادگیری |
روندهای بیوشییمایی در گلبول های قرمز |
| 10 |
اهداف یادگیری |
شاخص های خون شناسی و تغییرات آن ها در پرندگان |
| 11 |
روش تدریس |
معرفی کتب مرجع خون شناسی دامپزشکی، تدریس فصول مربوطه، طرح سوالات از دانشجو جهت تحقیق و جستجو در مورد آنها و تشویق دانشجویان جهت فراگیری روش های نوین ارزیابی سلول های خون |
| 12 |
روش تدریس |
تدریس انواع گرانول ها و محتویات آن ها در گلبول های سفید بویژه نوتروفیل ها |
| 13 |
روش تدریس |
گیرنده های سطح غشائ نوتروفیل و فعالیت های نوتروفیل شامل چسبیدن، مهاجرت، کموتاکسی، فاگوسیتوز و میکروب کشی |
| 14 |
روش تدریس |
اختلالات ارثی و اکتسابی در فعالیت نوتروفیل ها |
| 15 |
روش تدریس |
تدریس ساختار غشاء و نحوه انجام وظایف در گلبول های قرمز |
| 16 |
روش تدریس |
روندهای بیوشیمیایی شالمل گلیکولیز، پنتوز فسفات و غیره در گلبول های قرمز |
| 17 |
روش تدریس |
تدریس شاخص های خون شناسی، نحوه اندازه گیری و تغییرات آن ها در پرندگان |
| 18 |
وظایف دانشجو |
تشخیص انواع سلول های خونی، تحقیق و جستجو در مورد انواع سلول های خونی و نحوه ارزیابی عملکرد آن ها، |
| 19 |
وظایف دانشجو |
تحقیق در مورد نحوه ارزیابی محتویات گرانول های نوتروفیل ها |
| 20 |
وظایف دانشجو |
روش های شناسایی گیرنده های سطح نوتروفیل |
| 21 |
وظایف دانشجو |
نحوه ارزیابی فعالیت نوتروفیل ها |
| 22 |
وظایف دانشجو |
تحقیق در مورد ساختار غشاء و انواع هموگلوبین در گلبول های قرمز |
| 23 |
وظایف دانشجو |
نحوه ارزیابی شاخص های اکسیداتیو در گلبول های قرمز |
| 24 |
وظایف دانشجو |
مورفولوژی سلول های خونی در گونه های مختلف پرندگان |
| 25 |
منبع |
SCHALM’S VETERINARY HEMATOLOGY, SIXTH EDITION |
| 26 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، گسترش های آموزشی خون شناسی، میکروسکوپ |
| 27 |
نحوه ارزشیابی |
میزان فعالیت، کارایی و جستجو و تحقیق در طول ترم 5 نمره
امتحان پایان ترم 15 نمره |
| 28 |
فایل |
Pdf File |