1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء دروس پایه محسوب می باشد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مفاهیم کلی دانش جامعه شناسی و افزایش توانایی تحلیل اجتماعی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی و حساسیت نسبت به موضوعات اجتماعی روز جامعه |
4 |
اهداف یادگیری |
انتظار می رود در این دوره ضمن آشنایی با رسالت عمده دانش جامعه شناسی، حساسیت اجتماعی دانشجویان تقویت و نسبت به مسایل اجتماعی روز جامعه تحلیل عمیق تری ارائه دهند. |
5 |
روش تدریس |
تدریس به صورت نظری و بحث گروهی در کلاس است. |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی به موقع و آگاهانه در جلسات، انجام تکالیف مربوطه و ارائه گزارش کلاسی |
7 |
منبع |
درآمدی به جامعه شناسی، مولف بروس کوئن، مترجم محسن ثلاثی، نشر توتیا، 1392
منابع کمکی جهت مطالعه بیشتر:
ـ آلبرو، مارتین (۱۳۸۰). مقدمات جامعهشناسی، ترجمۀ منوچهر صبوری کاشانی، تهران: نشر نی.
ـ سیفالهی، سیفالله (1386). مبانی جامعهشناسی (اصول و مبانی مسائل اجتماعی)، تهران: جامعهپژوهان سینا.
ـ اللهبخش، شیرین و افسانه زندی (1394). مبانی جامعهشناسی، چ دوم، تهران: ساکو.
ـ فرجاد، محمدحسین (۱۳۷۶). اصول و مبانی جامعهشناسی، تهران: اساطیر.
ـ قرائی مقدم، امانالله (۱۳۷۴). مبانی جامعهشناسی، تهران: ابجد.
ـ گیدنز، آنتونی (۱۳۷۳). جامعهشناسی، ترجمۀ منوچهر صبوری، تهران: نشر نی
ـ وثوقی، منصور (۱۳۷۰). مبانی جامعهشناسی، تهران: خردمند |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت و فعالیت کلاسی 3 نمره- پاسخ به سوالات هفتگی و ارسال به موقع 5 نمره- تحقیق و ارایه در کلاس 7 نمره- آزمون پایان ترم 5 نمره |