1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این واحد درسی جزء دروس اختیاری دوره کارشناسی رشته اقتصاد می باشد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مهمترین اندیشه های جامعه شناسی اقتصادی و تحلیل های اجتماعی از پدیده های اقتصادی |
3 |
شایستگی های پایه |
پیش نیاز دروس اقتصاد خرد و اقتصاد کلان |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مهمترین اندیشه های جامعه شناسی اقتصادی و تحلیل های اجتماعی از پدیده های اقتصادی |
5 |
روش تدریس |
نظری و گفتگوهای کلاسی |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی برای مباحث کلاسی- انجام پروژه کلاسی و حضور در جلسات کلاسی و امتحان |
7 |
منبع |
مقالات مرتبط:
-حاتمی، عباس (۱۳۹۳). درآمدی بر عوامل افول و نوزایش جامعه شناسی اقتصادی. مجله اقتصاد تطبیقی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال اول. شماره اول: صص ۸۱-۱۰۷
- صدیقی کسمایی، مینو (۱۳۹۷). مقایسه تطبیقی دیدگاههای اقتصاد نئوکلاسیک، اقتصاد نهادگرا و جامعه شناسی اقتصادی، مجله اقتصاد تطبیقی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال پنجم. شماره اول: صص ۷۱-۹۰
-اسمل سر.نیل.جی (1395). جامعه شناسی اقتصادی. ترجمه محسن کلاهچی. انتشارات کویر، تهران
-اسلیتر، دان و تونکیس، فرن (1386). جامعه بازار(بازار و نظریه اجتماعی مدرن)، ترجمهی حسین قاضیان، نشرنی، تهران .
-وبر، ماکس(1384). اقتصاد و جامعه، ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابینژاد، مصطفی عمادزاده، انتشارات سمت، تهران.
-رنانی، محسن و مویدفر، رزیتا (1396)، چرخههای افول اخلاق و اقتصاد (سرمایهاجتماعی و توسعه در ایران)،تهران، طرح نو، چاپ دوم
- رنانی، محسن (1376). بازار یا نابازار؟ ناشر: سازمان برنامه و بودجه. تهران. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در مباحث کلاسی و ارایه تحقیق کلاسی ۶ نمره- نمره پایان ترم ۱۴ نمره |