طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این واحد درسی جزء دروس اختیاری دوره کارشناسی رشته اقتصاد می باشد.
2 هدف کلی آشنایی با مهمترین اندیشه های جامعه شناسی اقتصادی و تحلیل های اجتماعی از پدیده های اقتصادی
3 شایستگی های پایه پیش نیاز دروس اقتصاد خرد و اقتصاد کلان
4 اهداف یادگیری آشنایی با مهمترین اندیشه های جامعه شناسی اقتصادی و تحلیل های اجتماعی از پدیده های اقتصادی
5 روش تدریس نظری و گفتگوهای کلاسی
6 وظایف دانشجو آمادگی برای مباحث کلاسی- انجام پروژه کلاسی و حضور در جلسات کلاسی و امتحان
7 منبع مقالات مرتبط: -حاتمی، عباس (۱۳۹۳). درآمدی بر عوامل افول و نوزایش جامعه شناسی اقتصادی. مجله اقتصاد تطبیقی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال اول. شماره اول: صص ۸۱-۱۰۷ - صدیقی کسمایی، مینو (۱۳۹۷). مقایسه تطبیقی دیدگاههای اقتصاد نئوکلاسیک، اقتصاد نهادگرا و جامعه شناسی اقتصادی، مجله اقتصاد تطبیقی. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. سال پنجم. شماره اول: صص ۷۱-۹۰ -اسمل سر.نیل.جی (1395). جامعه شناسی اقتصادی. ترجمه محسن کلاهچی. انتشارات کویر، تهران -اسلیتر، دان و تونکیس، فرن (1386). جامعه بازار(بازار و نظریه اجتماعی مدرن)، ترجمه‌ی حسین قاضیان، نشرنی، تهران . -وبر، ماکس(1384). اقتصاد و جامعه، ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابی‌نژاد، مصطفی عمادزاده، انتشارات سمت، تهران. -رنانی، محسن و مویدفر، رزیتا (1396)، چرخه‌های افول اخلاق و اقتصاد (سرمایه‌اجتماعی و توسعه در ایران)،تهران، طرح نو، چاپ دوم - رنانی، محسن (1376). بازار یا نابازار؟ ناشر: سازمان برنامه و بودجه. تهران.
8 مواد و امکانات آموزشی -
9 نحوه ارزشیابی مشارکت در مباحث کلاسی و ارایه تحقیق کلاسی ۶ نمره- نمره پایان ترم ۱۴ نمره