طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس جزو درس الزامی دوره دکتری می باشد
2 هدف کلی آشنایی با سنت چامعه شناسی اقتصادی در بین بزرگان کلاسیک جامعه شناسی، جامعه شناسی اقتصادی معاصر و نقش ساخت های اجتماعی با پدیده های اقتصادی
3 شایستگی های پایه دانشجویان در دوران کارشناسی و دوران کارشناسی ارشد با مفاهیم اولیه این واحد درسی آشنایی نسبی بدست می آورند.
4 اهداف یادگیری - آشنایی با سنت غنی جامعه شناسی اقتصادی در بین کلاسیک های جامعه شناسی - آشنایی با جامعه شناسی اقتصادی معاصر - درک و تحلیل درهم تنیدگی پدیده های اقتصادی با ساختارهای کلان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و....
5 روش تدریس - در ابتدای کلاس موضوع مشخص شده از سوی استاد ارائه و چهارچوب بحث مشخص می گردد و در ادامه در خصوص موضوع، بحث گروهی صورت می گیرد.
6 وظایف دانشجو - آمادگی و مطالعه قبل از کلاس - مشارکت در بحث کلاسی - ارائه جمعیندی و تحلیل خود به صورت فردی - تعیین و انجام تحقیق مرتبط با مشورت و نظارت استاد در طول ترم و نهایتا ارائه کار.
7 منبع - سوئدبرگ، ریچاد(1398). اصول جامعه‌شناسی اقتصادی؛ ترجمه‌ی سمیرا کاظم پوریان. انتشارات دنیای اقتصاد؛ تهران . - اسلیتر، دان و تونکیس، فرن (1386). جامعه بازار(بازار و نظریه اجتماعی مدرن)، ترجمه‌ی حسین قاضیان، نشرنی، تهران . - وبر، ماکس(1384). اقتصاد و جامعه، ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابی‌نژاد، مصطفی عمادزاده، انتشارات سمت، تهران. - رنانی، محسن و مویدفر، رزیتا (1396)، چرخه‌های افول اخلاق و اقتصاد (سرمایه‌اجتماعی و توسعه در ایران)،تهران، طرح نو، چاپ دوم. - Granovetter, S.M (1985). Economic Action and Social Structure: The Problem of Embeddedness. American Journal of Sociology. 91(3): 481-510 - Granovetter, S.M (1976). The strength of Weak Ties. American Journal of Sociology. 78(6): 1360-1380. - Swedberg, R. (2003). Principles of economic sociology. Princeton University Press. - Smelser, N.J and Swedberg, R. (2005). The Handbook of Economic Sociology. Published by Princeton University Press.
8 مواد و امکانات آموزشی -
9 نحوه ارزشیابی ۱۰ نمره مشارکت فعالانه در مباحث کلاسی و کیفیت تحقیق و ارایه- ۱۰ نمره امتحان پایان ترم