1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزو درس الزامی دوره دکتری می باشد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با سنت چامعه شناسی اقتصادی در بین بزرگان کلاسیک جامعه شناسی، جامعه شناسی اقتصادی معاصر و نقش ساخت های اجتماعی با پدیده های اقتصادی |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان در دوران کارشناسی و دوران کارشناسی ارشد با مفاهیم اولیه این واحد درسی آشنایی نسبی بدست می آورند. |
4 |
اهداف یادگیری |
- آشنایی با سنت غنی جامعه شناسی اقتصادی در بین کلاسیک های جامعه شناسی
- آشنایی با جامعه شناسی اقتصادی معاصر
- درک و تحلیل درهم تنیدگی پدیده های اقتصادی با ساختارهای کلان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و.... |
5 |
روش تدریس |
- در ابتدای کلاس موضوع مشخص شده از سوی استاد ارائه و چهارچوب بحث مشخص می گردد و در ادامه در خصوص موضوع، بحث گروهی صورت می گیرد. |
6 |
وظایف دانشجو |
- آمادگی و مطالعه قبل از کلاس
- مشارکت در بحث کلاسی
- ارائه جمعیندی و تحلیل خود به صورت فردی
- تعیین و انجام تحقیق مرتبط با مشورت و نظارت استاد در طول ترم و نهایتا ارائه کار. |
7 |
منبع |
- سوئدبرگ، ریچاد(1398). اصول جامعهشناسی اقتصادی؛ ترجمهی سمیرا کاظم پوریان. انتشارات دنیای اقتصاد؛ تهران .
- اسلیتر، دان و تونکیس، فرن (1386). جامعه بازار(بازار و نظریه اجتماعی مدرن)، ترجمهی حسین قاضیان، نشرنی، تهران .
- وبر، ماکس(1384). اقتصاد و جامعه، ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابینژاد، مصطفی عمادزاده، انتشارات سمت، تهران.
- رنانی، محسن و مویدفر، رزیتا (1396)، چرخههای افول اخلاق و اقتصاد (سرمایهاجتماعی و توسعه در ایران)،تهران، طرح نو، چاپ دوم.
- Granovetter, S.M (1985). Economic Action and Social Structure: The Problem of Embeddedness. American Journal of Sociology. 91(3): 481-510
- Granovetter, S.M (1976). The strength of Weak Ties. American Journal of Sociology. 78(6): 1360-1380.
- Swedberg, R. (2003). Principles of economic sociology. Princeton University Press.
- Smelser, N.J and Swedberg, R. (2005). The Handbook of Economic Sociology.
Published by Princeton University Press. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- |
9 |
نحوه ارزشیابی |
۱۰ نمره مشارکت فعالانه در مباحث کلاسی و کیفیت تحقیق و ارایه- ۱۰ نمره امتحان پایان ترم |