طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس جزو دروس اختیاری این دوره است
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با اهمیت این شاخه از جامعه شناسی، زمینه های ظهور و متفکران عمده این حوزه است.
3 شایستگی های پایه -
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با اهمیت این شاخه از جامعه شناسی، زمینه های ظهور و متفکران عمده این حوزه است.
5 روش تدریس - در ابتدای کلاس موضوع مشخص شده از سوی استاد ارائه و چهارچوب بحث مشخص می گردد و در ادامه در خصوص موضوع بحث گروهی صورت می گیرد.
6 وظایف دانشجو - آمادگی و مطالعه قبل از کلاس - مشارکت در بحث کلاسی - ارائه جمعیندی و تحلیل خود به صورت فردی - تعیین و انجام تحقیق مرتبط با مشورت و نظارت استاد در طول ترم و نهایتا ارائه کار.
7 منبع -منبع اصلی: علی نژاد منوچهر (1397). درآمدی بر جامعه شناسی اقتصادی. یزد، انتشارات دانشگاه یزد منابع مطالعاتی بیشتر: - اسمل سر.نیل.جی (1395). جامعه شناسی اقتصادی. ترجمه محسن کلاهچی. انتشارات کویر، تهران - اسلیتر، دان و تونکیس، فرن (1386). جامعه بازار(بازار و نظریه اجتماعی مدرن)، ترجمه‌ی حسین قاضیان، نشرنی، تهران . - وبر، ماکس(1384). اقتصاد و جامعه، ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابی‌نژاد، مصطفی عمادزاده، انتشارات سمت، تهران. - رنانی، محسن و مویدفر، رزیتا (1396)، چرخه‌های افول اخلاق و اقتصاد (سرمایه‌اجتماعی و توسعه در ایران)،تهران، طرح نو، چاپ دوم رنانی، محسن (1376). بازار یا نابازار؟ ناشر: سازمان برنامه و بودجه. تهران. - Swedberg, R. (2003). Principles of economic sociology. Princeton University Press.
8 مواد و امکانات آموزشی -
9 نحوه ارزشیابی ۵ نمره مربوط به تحقیق کلاسی و مشارکت فعالانه در مباحث کلاس- ۱۵ نمره پایان ترم