1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزو دروس اختیاری این دوره است |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با اهمیت این شاخه از جامعه شناسی، زمینه های ظهور و متفکران عمده این حوزه است. |
3 |
شایستگی های پایه |
- |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان با اهمیت این شاخه از جامعه شناسی، زمینه های ظهور و متفکران عمده این حوزه است. |
5 |
روش تدریس |
- در ابتدای کلاس موضوع مشخص شده از سوی استاد ارائه و چهارچوب بحث مشخص می گردد و در ادامه در خصوص موضوع بحث گروهی صورت می گیرد. |
6 |
وظایف دانشجو |
- آمادگی و مطالعه قبل از کلاس
- مشارکت در بحث کلاسی
- ارائه جمعیندی و تحلیل خود به صورت فردی
- تعیین و انجام تحقیق مرتبط با مشورت و نظارت استاد در طول ترم و نهایتا ارائه کار. |
7 |
منبع |
-منبع اصلی:
علی نژاد منوچهر (1397). درآمدی بر جامعه شناسی اقتصادی. یزد، انتشارات دانشگاه یزد
منابع مطالعاتی بیشتر:
- اسمل سر.نیل.جی (1395). جامعه شناسی اقتصادی. ترجمه محسن کلاهچی. انتشارات کویر، تهران
- اسلیتر، دان و تونکیس، فرن (1386). جامعه بازار(بازار و نظریه اجتماعی مدرن)، ترجمهی حسین قاضیان، نشرنی، تهران .
- وبر، ماکس(1384). اقتصاد و جامعه، ترجمه عباس منوچهری، مهرداد ترابینژاد، مصطفی عمادزاده، انتشارات سمت، تهران.
- رنانی، محسن و مویدفر، رزیتا (1396)، چرخههای افول اخلاق و اقتصاد (سرمایهاجتماعی و توسعه در ایران)،تهران، طرح نو، چاپ دوم
رنانی، محسن (1376). بازار یا نابازار؟ ناشر: سازمان برنامه و بودجه. تهران.
- Swedberg, R. (2003). Principles of economic sociology. Princeton University Press. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
- |
9 |
نحوه ارزشیابی |
۵ نمره مربوط به تحقیق کلاسی و مشارکت فعالانه در مباحث کلاس- ۱۵ نمره پایان ترم |