1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء دروس پایه رشته مددکاری اجتماعی می باشد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجو با جایگاه دانش مردم شناسی، افکار بنیان گزاران و موضوع اصل این دانش یعنی فرهنگ است. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی مقدماتی با مسایل و موضوعات فرهنگی و فولکلوریک جامعه |
4 |
اهداف یادگیری |
انتظار می رود دانشجو در این دوره تفاوتهای این دانش را با سایر دانش های مرتبط همچون مددکاری اجتماعی و جامعه شناسی بداند، با انواع روش تحقیق در این علم آشنایی پیدا کند و مکاتب عمده آنرا بشناسد. |
5 |
روش تدریس |
تدریس به صورت نظری و عملی است. |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی به موقع و آگاهانه در جلسات، انجام تکالیف مربوطه و ارائه گزارش کلاسی. |
7 |
منبع |
منابع اصلی:
مردم شناسی با تکیه بر فرهنگ مردم ایران، نویسندگان: هدایت اله ستوده و محمود رنجبر، سال چاپ 1384، ناشر: ندای آریانا
منابع جهت مطالعه بیشتر:
روح الامینی، محمود (1371)،زمینه فرهنگ شناسی: تالیفی در انسان شناسی فرهنگی و مردم شناسی، تهران، نشر عطار
فکوهی، ناصر(1392)، مبانی انسان شناسی، تهران، نشر
فکوهی، ناصر (1383)، تاریخ اندیشه و نظریههای انسانشناسی، تهران: نشر نی.
فکوهی، ناصر (1383)، انسانشناسی شهری، تهران: نشر نی، ۱۳۸۳
فکوهی، ناصر (1384)، درآمدی بر انسانشناسی، کلود ریویر، تهران: نشر نی.
ریویر، کلود (1382)، انسانشناسی سیاسی، ترجمه ناصر فکوهی ، تهران: نشر نی
اوژه، مارک (1388)، انسانشناسی، ترجمه ناصر فکوهی ، تهران: نشر نی.
عسکری خانقاه، اصغر و محمد شریف کمالی (1378)، انسان شناسی عمومی، تهران، سمت.
فاضلی، نعمت الله(1389)، انسان شناسی مدرن در ایران معاصر: تاریخچه، تحولات، مسائل و چالش ها، تهران، نسل آفتاب
کولمن، سایمون؛ واتسون، هلن(1372)، درآمدی به انسان شناسی، ترجمه محسن ثلاثی، تهران، سیمرغ. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
تحقیق و مشارکت کلاسی کلاسی به همراه میان ترم 10 نمره و نمره پایان ترم 10نمره |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
- |