طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره سنگ های آذرین دارای متنوع ترین کانی ها و بلورها هستند که به عنوان سنگ معدن، منبع مواد معدنی و عناصر کمیاب و ارزشمند به شمار می روند که ماگماهای تشکیل دهنده آن ها، فرایندهای فیزیکی و شیمیایی مختلفی را طی می کنند. ژنز و فرایندهای تبلور سنگ های آذرین، یکی از مهم ترین پدیده های مورد بررسی علاقه مندان رشته های مختلف، مانند: زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئوفیزیک و ژئوشیمی محسوب می شود
2 هدف کلی سنگ های آذرین دارای متنوع ترین کانی ها و بلورها هستند که به عنوان سنگ معدن، منبع مواد معدنی و عناصر کمیاب و ارزشمند به شمار می روند که ماگماهای تشکیل دهنده آن ها، فرایندهای فیزیکی و شیمیایی مختلفی را طی می کنند. ژنز و فرایندهای تبلور سنگ های آذرین، یکی از مهم ترین پدیده های مورد بررسی علاقه مندان رشته های مختلف، مانند: زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئوفیزیک و ژئوشیمی محسوب می شود
3 شایستگی های پایه کانی شناسی و بلور شناسی
4 اهداف یادگیری سنگ های آذرین دارای متنوع ترین کانی ها و بلورها هستند که به عنوان سنگ معدن، منبع مواد معدنی و عناصر کمیاب و ارزشمند به شمار می روند که ماگماهای تشکیل دهنده آن ها، فرایندهای فیزیکی و شیمیایی مختلفی را طی می کنند. ژنز و فرایندهای تبلور سنگ های آذرین، یکی از مهم ترین پدیده های مورد بررسی علاقه مندان رشته های مختلف، مانند: زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئوفیزیک و ژئوشیمی محسوب می شود
5 روش تدریس تدریس درس با استفاده از پاور پوینت و فیلم های آموزشی
6 وظایف دانشجو آشنایی با مفاهیم سنگ شناسی آذرین، اصول کلی مطالعه افت و طبقه¬بندی سنگ¬های آذرین،
7 منبع سنگ شناسی آذرین تالیف دکتر سید مسعود همام
8 مواد و امکانات آموزشی کتب درسی کار آزمایشگاهی و عملیات صحرایی
9 نحوه ارزشیابی امتحان میان ترم و پایان ترم و ارزشیابی مستمر