1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
سنگ های آذرین دارای متنوع ترین کانی ها و بلورها هستند که به عنوان سنگ معدن، منبع مواد معدنی و عناصر کمیاب و ارزشمند به شمار می روند که ماگماهای تشکیل دهنده آن ها، فرایندهای فیزیکی و شیمیایی مختلفی را طی می کنند. ژنز و فرایندهای تبلور سنگ های آذرین، یکی از مهم ترین پدیده های مورد بررسی علاقه مندان رشته های مختلف، مانند: زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئوفیزیک و ژئوشیمی محسوب می شود |
2 |
هدف کلی |
سنگ های آذرین دارای متنوع ترین کانی ها و بلورها هستند که به عنوان سنگ معدن، منبع مواد معدنی و عناصر کمیاب و ارزشمند به شمار می روند که ماگماهای تشکیل دهنده آن ها، فرایندهای فیزیکی و شیمیایی مختلفی را طی می کنند. ژنز و فرایندهای تبلور سنگ های آذرین، یکی از مهم ترین پدیده های مورد بررسی علاقه مندان رشته های مختلف، مانند: زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئوفیزیک و ژئوشیمی محسوب می شود |
3 |
شایستگی های پایه |
کانی شناسی و بلور شناسی |
4 |
اهداف یادگیری |
سنگ های آذرین دارای متنوع ترین کانی ها و بلورها هستند که به عنوان سنگ معدن، منبع مواد معدنی و عناصر کمیاب و ارزشمند به شمار می روند که ماگماهای تشکیل دهنده آن ها، فرایندهای فیزیکی و شیمیایی مختلفی را طی می کنند. ژنز و فرایندهای تبلور سنگ های آذرین، یکی از مهم ترین پدیده های مورد بررسی علاقه مندان رشته های مختلف، مانند: زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئوفیزیک و ژئوشیمی محسوب می شود |
5 |
روش تدریس |
تدریس درس با استفاده از پاور پوینت و فیلم های آموزشی |
6 |
وظایف دانشجو |
آشنایی با مفاهیم سنگ شناسی آذرین، اصول کلی مطالعه افت و طبقه¬بندی سنگ¬های آذرین، |
7 |
منبع |
سنگ شناسی آذرین تالیف دکتر سید مسعود همام |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتب درسی کار آزمایشگاهی و عملیات صحرایی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم و پایان ترم و ارزشیابی مستمر |