طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست به ارزش 3 واحد نظری از دروس تخصصی گروه اقتصاد در مقطع کارشناسی می باشد که طی 48 ساعت در طول ترم تدریس و در دانشکده علوم اداری و اقتصادی ارائه می شود. آموزش تکمیلی ندارد و پیشنیاز آن درس اقتصاد خرد 2 است
2 هدف کلی هدف کلی درس اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست بررسی چگونگی بهره برداری از منابع طبیعی تجدید پذیر و تجدید ناپذیر و چگونگی اثرات و اقدامات انسانی بر محیط زیست است. در این راستا نظریه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد مخصوصا بحث بهره برداری بهنه و کارا از منابع.
3 شایستگی های پایه گذراندن درس اقتصاد خرد 2 و نیز آشنایی نسبی با جغرافیا و زمین شناسی.
4 اهداف یادگیری این درس دانشجویان را قادر می سازد تا نسبت به منابع طبیعی آگاهی یابند و نحوه ی استفاده مطلوب و پایدار را از جنبه اقتصادی بیاموزند. حفظ محیط زیست برای نسل های آینده که از اهداف اصلی توسعه پایدار است از جنبه هیا مهمی است که دانشجویان در این درس توجه داده می شوند.
5 روش تدریس ارائه درس بصورت سخنرانی است و ترجیحا برای آشنایی دانشجویان یک بازدید از محیط دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه در برنامه درسی گنجانده شده است.
6 وظایف دانشجو شرکت منظم دانشجویان در کلاس درس و نیز در آزمون میان ترم و انجام تکالیف کلاسی و منزل که در طول ترم به دانشجویان داده می شود.
7 منبع کتاب اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست نویسندگان دکتر علی سوری و دکتر محسن ابراهیمی انتشارات نور علم
8 مواد و امکانات آموزشی تخته وایت برد و ماژیک تخته وایت برد. دیتا پرژکتور
9 نحوه ارزشیابی آزمون میان ترم اول 3 نمره ـزمون میان ترم دوم 3 نمره حضور منظم و حل تمرین های کلاسی 2 نمره آزمون پایان ترم 12 نمره