طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس آسیب شناسی روانی از جمله دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است.
2 هدف کلی هدف کلی درس آشنایی دانشجویان با بیماری های روانپزشکی از لحاظ سبب شناسی ،تشخیص و ارزیابی،پژوهش های جدید و درمان می باشد.
3 شایستگی های پایه دانشجویان باید با مباحث اولیه روانشناسی نابهنجاری و آسیب شناسی روانی آشنا باشد.همچنین مبانی نظری علل پدیدآیی رفتار بهنجار از منظر عصبی زیستی،روانشناختی،بوم شناختی و فرهنگی را بداند
4 اهداف یادگیری از دانشجو انتظار می رود که بتواند به تجزیه و تحلیل علت شناسی،طبقه بندی های بیماری های روانی،شیوه های ارزیابی رفتار ها و فرایندهای روانی نابهنجار و شیوه های درمان آنها بر اساس پژوهش ها و یافته های جدید بپردازد.
5 روش تدریس سخنرانی،بحث گروهی
6 وظایف دانشجو دانشجویان براساس کتب مرجع معرفی شده در خصوص آسیب شناسی روانی و روانپزشکی و همچنین مقاله های مروری و اصیل تجربی با مبانی و شیوه های پژوهش در این باره اشنایی پیدا کند و در بحث های گروهی و تدوین مقال های توصیفی مشارکت فعال داشته باشد.
7 منبع آسیب شناسی روانی تالیف بارلو ترجمه مهرداد فیروزبخت آسیب شناسی روانی تالیف هالجین ترجمه یحیی سید محمدی خلاصه روانپزشکی تالیف کاپلان وسادوک ترجمه رضاعی
8 نحوه ارزشیابی شیوه ارزشیابی مشتمل بر پرسش و پاسخ کلاسی،ارائه مقاله های پژوهشی درباره بیماری های روانپزشکی،مشارکت در بحث های کلاسی،امتحان کتبی پایان نیمسال می باشد.