1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس آسیب شناسی روانی از جمله دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است. |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی درس آشنایی دانشجویان با بیماری های روانپزشکی از لحاظ سبب شناسی ،تشخیص و ارزیابی،پژوهش های جدید و درمان می باشد. |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان باید با مباحث اولیه روانشناسی نابهنجاری و آسیب شناسی روانی آشنا باشد.همچنین مبانی نظری علل پدیدآیی رفتار بهنجار از منظر عصبی زیستی،روانشناختی،بوم شناختی و فرهنگی را بداند |
4 |
اهداف یادگیری |
از دانشجو انتظار می رود که بتواند به تجزیه و تحلیل علت شناسی،طبقه بندی های بیماری های روانی،شیوه های ارزیابی رفتار ها و فرایندهای روانی نابهنجار و شیوه های درمان آنها بر اساس پژوهش ها و یافته های جدید بپردازد. |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی،بحث گروهی |
6 |
وظایف دانشجو |
دانشجویان براساس کتب مرجع معرفی شده در خصوص آسیب شناسی روانی و روانپزشکی و همچنین مقاله های مروری و اصیل تجربی با مبانی و شیوه های پژوهش در این باره
اشنایی پیدا کند و در بحث های گروهی و تدوین مقال های توصیفی مشارکت فعال داشته باشد. |
7 |
منبع |
آسیب شناسی روانی تالیف بارلو ترجمه مهرداد فیروزبخت
آسیب شناسی روانی تالیف هالجین ترجمه یحیی سید محمدی
خلاصه روانپزشکی تالیف کاپلان وسادوک ترجمه رضاعی |
8 |
نحوه ارزشیابی |
شیوه ارزشیابی مشتمل بر پرسش و پاسخ کلاسی،ارائه مقاله های پژوهشی درباره بیماری های روانپزشکی،مشارکت در بحث های کلاسی،امتحان کتبی پایان نیمسال می باشد. |