طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس تازیخ ونقد قراءات یک درس تخصصی در مجموعه دروس دوره دکتری جه آموزشی پژوهشی محور یا پژوهشی میباشد
2 هدف کلی آشنائی دانشجویان با برخی از مسائل قراءات مانند تاریخچه ،مراحل(گامهای) وضوابط پذیرش یک قرائت
3 شایستگی های پایه اطلاع دانشجویان از تاریخ قرآن وبرخی موارد تفسیر که به برخی مسائل قراءات اشاره می شود
4 اهداف یادگیری تکمیل اطلاعات کلی از زنجیره اطلاعات مهم ذکر شده در تفاسی مشهور خصوصا تفاسیر قرنهای گذشته
5 روش تدریس 1- اشاره وبیان مطالب درس آینده بر اساس سر فصل مدون 2- طرح مطالب متن در کلاس 3- اشاره به مباحث تکمیلی 4-فرصت دادن به دانشجویان برای طرح پرسش واندوختهای علمی در باره موضوع
6 وظایف دانشجو 1-با اطلاع شدن از مطالب هر درس 2-طرح مسائل ومطالب که نیاز به توضیح 3- تهئیه تحقیق
7 منبع متن تهئیه شده از متابع متعدد تخصصی واشاره به کتابهای ومقالات مربوط به بحث
8 مواد و امکانات آموزشی جزوه تهییه شده استفاده از ویدئو بروجکتور
9 نحوه ارزشیابی 1-طرح سؤالات در درس برای شناخت دانشجویان مستعد 2-تشخیص سطح علمی دانشجو از راه سؤلات دانشجویان 3- از راه تحقیق 4-آزمون پایان ترم