| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تازیخ ونقد قراءات یک درس تخصصی در مجموعه دروس دوره دکتری جه آموزشی پژوهشی محور یا پژوهشی میباشد |
| 2 |
هدف کلی |
آشنائی دانشجویان با برخی از مسائل قراءات مانند تاریخچه ،مراحل(گامهای) وضوابط پذیرش یک قرائت |
| 3 |
شایستگی های پایه |
اطلاع دانشجویان از تاریخ قرآن وبرخی موارد تفسیر که به برخی مسائل قراءات اشاره می شود |
| 4 |
اهداف یادگیری |
تکمیل اطلاعات کلی از زنجیره اطلاعات مهم ذکر شده در تفاسی مشهور خصوصا تفاسیر قرنهای گذشته |
| 5 |
روش تدریس |
1- اشاره وبیان مطالب درس آینده بر اساس سر فصل مدون
2- طرح مطالب متن در کلاس
3- اشاره به مباحث تکمیلی
4-فرصت دادن به دانشجویان برای طرح پرسش واندوختهای علمی در باره موضوع |
| 6 |
وظایف دانشجو |
1-با اطلاع شدن از مطالب هر درس
2-طرح مسائل ومطالب که نیاز به توضیح
3- تهئیه تحقیق |
| 7 |
منبع |
متن تهئیه شده از متابع متعدد تخصصی واشاره به کتابهای ومقالات مربوط به بحث |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
جزوه تهییه شده
استفاده از ویدئو بروجکتور |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
1-طرح سؤالات در درس برای شناخت دانشجویان مستعد
2-تشخیص سطح علمی دانشجو از راه سؤلات دانشجویان
3- از راه تحقیق
4-آزمون پایان ترم |