1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
مطالب بخش آماری این درس در خصوص سازمان¬های آماری ایران و دنیا، تاریخچه تأسیس و وظایف آن¬ها است. در این درس درباره روش¬شناسی آمارگیری، فلسفه و روش¬های آمارگیری نیز مطالبی کاربردی همراه با مثال¬هایی از آمارگیری¬های دنیا ارایه خواهد شد. |
2 |
هدف کلی |
آموزش روش های آمارگیری و مزایا و معایب همراه با مثال های عملی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی مقدماتی با روش های آمارگیری
آشنایی با نرم افزارهای آماری R و SPSS |
4 |
اهداف یادگیری |
یافتن مهارت لازم در خصوص آمارگیری
تحلیل داده ها |
5 |
روش تدریس |
تدریس حضوری به همراه بحث و گفتگو و سوال و جواب و استفاده از نرم افزارهای آماری از جمله R و SPSS در مباحث مطرح شده |
6 |
وظایف دانشجو |
حل تمرینات و مسایل تحویلی به دانشجو و یادگیری مباحث هر جلسه جهت دریافت مطالب جلسات آتی |
7 |
منبع |
1. گراوز، ر.م.، فولر، ف.ج.، کوپر، م.پ.، لپکوسکی، ج.م. سینگر، ا. و تورانگو، ر. (1387) روششناسی آمارگیری، ترجمه محمد صالحی و محمدامین جمالزاده، پژوهشکده آمار.
2. United Nations. (2003) Handbook of Statistical Organization, 3rd Ed., United Nations Publication, New York. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئو پروژکتور، تخته و کامپیوتر و نرم افزارهای آماری از جمله R و SPSS |
9 |
نحوه ارزشیابی |
- میان ترم: 6 نمره
- پایان ترم: 10 نمره
- تمرینهای تحویلی و کاردرکلاس: 4 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |