1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از جمله درس های اختیاری است که با توجه به اهمیت آموزش تاریخ به عنوان یکی از زمینه های شغلی و کاربردی در رشته تاریخ ارائه شده است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مسائل مرتبط با آموزش تاریخ و کسب آمادگی برای انجام آن |
3 |
شایستگی های پایه |
-توانایی تدریس تاریخ در مدارس
-توانایی تهیه طرح درس و طراحی آزمون در درس تاریخ
-توانایی استفاده از ابزارهای آموزشی در تدریس تاریخ |
4 |
اهداف یادگیری |
-آشنایی با اصول، روشها و ابزارهای یاددهی – یادگیری تاریخ
-مهارتآموزی برای آموزش تاریخ |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، پرسش و پاسخ و گفت و گو، نمایش فیلم |
6 |
وظایف دانشجو |
- حضور موثر و فعال در کلاس
- انجام تکالیف و ارائه در کلاس
- شرکت در آزمون های میان ترم و پایانی |
7 |
منبع |
کلیات روشها و فنون تدریس متن کوتاه شده همراه با الگوهای جدید تدریس نوینسده امان اله صفوی نشر معاصر چاپ 1395 به بعد نشر معاصر
سنجش فرایند و فراورده یادگیری روش های قدیم و جدید نویسنده علی اکبر سیف نشر
دوران
ابزارهایی برای موفقیت در تدریس آنلاین نویسنده لیزا دوالی مترجمان مصطفی قادری و دیگران انتشارات سمت
راهکارهای آموزش تاریخ گردآورنده نصراله صالحی نشر شورا
وبگاه مجله رشد آموزش تاریخ
الگوهای یادگیری ابزارهایی برای تدریس نوینسده بروس جویس و دیگران ترجمه محمود مهرمحمدی و دیگران انتشارات سمت
وبگاه کتابهای درسی تاریخ |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
ویدئوپروژکتور، اینترنت، فیلم |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 25% تهیه طرح درس: 10% آزمون میانترم: 30% ارائه تدریس: 10% آزمون پایانی: 25% |