طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از جمله درس های اختیاری است که با توجه به اهمیت آموزش تاریخ به عنوان یکی از زمینه های شغلی و کاربردی در رشته تاریخ ارائه شده است.
2 هدف کلی آشنایی با مسائل مرتبط با آموزش تاریخ و کسب آمادگی برای انجام آن
3 شایستگی های پایه -توانایی تدریس تاریخ در مدارس -توانایی تهیه طرح درس و طراحی آزمون در درس تاریخ -توانایی استفاده از ابزارهای آموزشی در تدریس تاریخ
4 اهداف یادگیری -آشنایی با اصول، روش‌ها و ابزارهای یاددهی – یادگیری تاریخ -مهارت‌آموزی برای آموزش تاریخ
5 روش تدریس سخنرانی، پرسش و پاسخ و گفت و گو، نمایش فیلم
6 وظایف دانشجو - حضور موثر و فعال در کلاس - انجام تکالیف و ارائه در کلاس - شرکت در آزمون های میان ترم و پایانی
7 منبع کلیات روشها و فنون تدریس متن کوتاه شده همراه با الگوهای جدید تدریس نوینسده امان اله صفوی نشر معاصر چاپ 1395 به بعد نشر معاصر سنجش فرایند و فراورده یادگیری روش های قدیم و جدید نویسنده علی اکبر سیف نشر دوران ابزارهایی برای موفقیت در تدریس آنلاین نویسنده لیزا دوالی مترجمان مصطفی قادری و دیگران انتشارات سمت راهکارهای آموزش تاریخ گردآورنده نصراله صالحی نشر شورا وبگاه مجله رشد آموزش تاریخ الگوهای یادگیری ابزارهایی برای تدریس نوینسده بروس جویس و دیگران ترجمه محمود مهرمحمدی و دیگران انتشارات سمت وبگاه کتاب‌های درسی تاریخ
8 مواد و امکانات آموزشی ویدئوپروژکتور، اینترنت، فیلم
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر: 25% تهیه طرح درس: 10% آزمون میان‌ترم: 30% ارائه تدریس: 10% آزمون پایانی: 25%