طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 فایل Pdf File
2 جایگاه درس در برنامه درسی دوره گاه‌شماری و تقویم یک درس پایه به ارزش دو واحد در برنامة درسی دورة کارشناسی تاریخ است.
3 هدف کلی این درس دانشجویان را با ارکان اصلی تقویم آشنا می‌کند و نظام‌های گاه‌شماری مورد استفاده در ایران از کهن‌ترین ازمنه تا دورة معاصر را بررسی می‌کند. همچنین این درس، شیوه‌های بنیادین تبدیل تاریخ‌ها را آموزش می‌دهد و کاربردی‌ترین برنامه‌های الکترونیکی برای تقویم و تبدیل تاریخ را معرفی می‌کند.
4 شایستگی های پایه پیش‌نیاز ندارد.
5 اهداف یادگیری از دانشجویان انتظار می‌رود در پایان دوره با اصول اساسی گاه‌شماری و تقویم آشنا باشند، ویژگی‌های اصلی انواع گاه‌شماری‌های رایج در ایران را بشناسند و نحوة تبدیل تاریخ‌ها را به خوبی بدانند.
6 روش تدریس تدریس به صورت درس‌گفتار و مبتنی بر دانش پیشین دانشجو و در صورت تناسب با موضوعِ درس، همراه با نمایش اسلاید است. دانشجویان در موضوعات درسی با هدف تکمیل و تثبیت دانش پیشین خود به بحث و گفت‌و‌گو می‌پردازند.
7 وظایف دانشجو دانشجویان پیش از هر جلسة درسی متن‌های مشخص‌شده در بخش «منابع» را مطالعه می‌کنند. توصیه می‌شود دانشجویان برای اطلاعات بیشتر و یادگیری بهتر، متون «برای مطالعة بیشتر» را هم مطالعه کنند. انتظار می‌رود که دانشجویان پس از هر جلسة درسی بتوانند به پرسش‌های همان درس پاسخ بدهند. حضور مستمر، منظم و به‌موقع در کلاس الزامی است.
8 منبع عبداللهی، رضا، تاریخِ تاریخ در ایران (گاه‌شماری‌های ایرانی). تهران: انتشارات امیرکبیر، ویراست دوم.
9 نحوه ارزشیابی آزمون میان‌ترم 7 نمره؛ آزمون پایان ترم 13 نمره؛ آمادگی و فعالیت کلاسی مازاد بر نمره
10 مواد و امکانات آموزشی کتاب و مواد درسی مشخص شده در طرح درس، امکانات متعارف آموزش حضوری