طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 فایل Pdf File
2 نحوه ارزشیابی آزمون میان‌ترم 7 نمره؛ آزمون پایان ترم 13 نمره
3 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تقویم و روشهای زمان‌نگاری یک درس پایه به ارزش دو واحد در برنامة درسی دورة کارشناسی تاریخ است.
4 هدف کلی این درس دانشجویان را با ارکان اصلی تقویم آشنا می‌کند و نظام‌های گاه‌شماری مورد استفاده در ایران از کهن‌ترین ازمنه تا دورة معاصر را بررسی می‌کند. همچنین این درس، شیوه‌های بنیادین تبدیل تاریخ‌ها را آموزش می‌دهد و کاربردی‌ترین برنامه‌های الکترونیکی برای تقویم و تبدیل تاریخ را معرفی می‌کند.
5 اهداف یادگیری از دانشجویان انتظار می‌رود در پایان دوره با اصول اساسی گاه‌شماری و تقویم آشنا باشند، ویژگی‌های اصلی انواع گاه‌شماری‌های رایج در ایران را بشناسند و نحوة تبدیل تاریخ‌ها را به خوبی بدانند.
6 روش تدریس تدریس به صورت درس‌گفتار بر اساس کتاب و مقالات درسی است که ذیل سرفصل هر جلسه معرفی شده اند.
7 وظایف دانشجو دانشجویان پیش از هر جلسة درسی متن‌های مشخص‌شده در بخش «منابع» را مطالعه می‌کنند. توصیه می‌شود دانشجویان برای اطلاعات بیشتر و یادگیری بهتر، متون «برای مطالعة بیشتر» را هم مطالعه کنند. انتظار می‌رود که دانشجویان پس از هر جلسة درسی بتوانند به پرسش‌های همان درس پاسخ بدهند. حضور مستمر، منظم و به‌موقع در کلاس الزامی است.
8 منبع منابع درسی ذیل سرفصل هر جلسه معرفی شده است. به فایل پی دی اف طرح درس مراجعه کنید.
9 مواد و امکانات آموزشی کتاب و مقالات معرفی شده؛ امکانات متعارف تدریس حضوری، پاورپوینت و اسلاید