1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون میانترم 7 نمره؛ آزمون پایان ترم 13 نمره |
3 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تقویم و روشهای زماننگاری یک درس پایه به ارزش دو واحد در برنامة درسی دورة کارشناسی تاریخ است. |
4 |
هدف کلی |
این درس دانشجویان را با ارکان اصلی تقویم آشنا میکند و نظامهای گاهشماری مورد استفاده در ایران از کهنترین ازمنه تا دورة معاصر را بررسی میکند. همچنین این درس، شیوههای بنیادین تبدیل تاریخها را آموزش میدهد و کاربردیترین برنامههای الکترونیکی برای تقویم و تبدیل تاریخ را معرفی میکند. |
5 |
اهداف یادگیری |
از دانشجویان انتظار میرود در پایان دوره با اصول اساسی گاهشماری و تقویم آشنا باشند، ویژگیهای اصلی انواع گاهشماریهای رایج در ایران را بشناسند و نحوة تبدیل تاریخها را به خوبی بدانند. |
6 |
روش تدریس |
تدریس به صورت درسگفتار بر اساس کتاب و مقالات درسی است که ذیل سرفصل هر جلسه معرفی شده اند. |
7 |
وظایف دانشجو |
دانشجویان پیش از هر جلسة درسی متنهای مشخصشده در بخش «منابع» را مطالعه میکنند. توصیه میشود دانشجویان برای اطلاعات بیشتر و یادگیری بهتر، متون «برای مطالعة بیشتر» را هم مطالعه کنند. انتظار میرود که دانشجویان پس از هر جلسة درسی بتوانند به پرسشهای همان درس پاسخ بدهند. حضور مستمر، منظم و بهموقع در کلاس الزامی است. |
8 |
منبع |
منابع درسی ذیل سرفصل هر جلسه معرفی شده است. به فایل پی دی اف طرح درس مراجعه کنید. |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب و مقالات معرفی شده؛ امکانات متعارف تدریس حضوری، پاورپوینت و اسلاید |