1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
مخاطرات انسانی |
2 |
هدف کلی |
شناخت مخاطرات انسانی و اهمیت و جایگاه آن در عصر حاضر |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با امنیت، مخاطره و جغرافیا |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت مفهوم مخاطرات انسانی، مسائل و ناامنی های ناشی از مخاطرات انسانی، اهمیت و جایگاه مخاطرات انسانی در عصر حاضر، شناخت انواع و اشکال مخاطرات انسانی نظیر مخاطرات مکانی فضایی؛ مخاطرات اجتماعی- فرهنگی؛ مخاطرات اقتصادی؛ مخاطرات سیاسی درون کشوری؛ مخاطرات سیاسی فراکشوری؛ مخاطرات زیست محیطی؛ مخاطرات علمی و فناورانه و مخاطرات ناشی از توسعه بی سوادی سفید در جوامع |
5 |
روش تدریس |
مشارکتی: بیان و تشریح مباحث اولیه و پایه ای و جمع بندی مباحث از سوی استاد؛ بیان مباحث مشخص شده در چارچوب بحث های کلاس از سوی دانشجویان |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی درسهای جلسله قبل، مشارکت در مباحث کلاس، تسلط بر موضوع با بیان مثالها و ارائه موضوعات محول شده و غیره |
7 |
منبع |
مخاطرات انسانی،(1395). محسن جان پرور و اکرم تقی زاده ساروکلایی، تهران انتشارات انتخاب
مقالات مرتبط |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب، مقالات، فیلم و کلیپ های مرتبط با موضوعات |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آمادگی قبل از کلاس، ارائه مباحث و موضوعات گروهی و فردی محول شده به دانشجو، مشارکت در مباحث کلاس و آزمون نهایی کلاس |