| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | پایه- نظری | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی با مخاطرات محیطی و تأثیر آنها بر نابه سامانی فضای جغرافیایی | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | آشنایی با جغرافیا و چارچوب های پایه ای در جغرافیای طبیعی و انسانی | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | شناخت فضای جغرافیایی و عوامل موثر بر نابه سامانی آن، تلاش جهت افزایش روند ساماندهی فضاهای جغرافیایی | 
																			
											| 5 | روش تدریس | تدریس درس حاضر به صورت مشترک با استاد جغرافیای طبیعی است. در این درس از روش مشارکتی و بحث استفاده می شود | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | مطالعه قبل ورود به کلاس، آماده کردن مباحث جلسات قبل، ورود و مشارکت در بحث های کلاس،جمع اوری داده های مرتبط با هر بخش | 
																			
											| 7 | منبع | مخاطرات انسانی،(1395). محسن جان پرور و اکرم تقی زاده ساروکلایی، تهران انتشارات انتخاب
مقالات مرتبط | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | کتاب و مقالات، پاور، کلیپ و تصویر | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | از 20 نمره کلاس با توجه به درس مشترک برای هر استاد ده نمره در نظر گرفته شده است. ده نمره بخش مخاطرات انسانی به صورت ذیل است:
2 نمره مشارکت در کلاس و فعالیت کلاسی، 1 نمره امادگی مباحث جلسات قبل و 7 نمره پایان ترم | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |