طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره نظری
2 هدف کلی آشنایی با روابط بین الملل، دیپلماسی و نقش قدرت و ژئوپلیتیک در شکل دهی روابط بین بازیگران
3 شایستگی های پایه آشنایی با ژئوپلیتیک، آشنایی با روابط بین الملل
4 اهداف یادگیری ایجاد زمینه تحلیل روابط بین الملل و دیپلماسی ها مبتنی بر نگرش ژئوپلیتیک
5 روش تدریس مشارکتی بین دو استاد، مشارکت دانشجویان در مباحث
6 وظایف دانشجو آمادگی جهت حضور در کلاس و مشارکت در مباحث و پیش بردن کلاس به صورت مشترک
7 منبع 1- محسن جان پرور (1396). ژئوپلیتیک برای همه. نشر انتخاب؛ 2- جیمز دوئرتی و رابرت فالتزگراف (1383). نظریه های متعارض در روابط بین الملل. ترجمه وحید بزرگی و علیرضا طیب. نشر قومس؛ 3- فرهاد قاسمی (1393). نظریه های روابط بین الملل: بنیانهای نظری نظم و رژیم های بین الملل. نشر میزان؛ 4- عبدالعلی قوام (1390). نظریه ی روابط بین الملل: پیشینه و چشم انداز، نشر قومس؛ 5- سال برنارد کوهن (1389). ژئوپلیتیک نظام جهانی. ابرار معاصر؛ 6-کالین وایت (1395). کارگزاران، ساختارها و روابط بین الملل: سیاست به مثابه هستی شناسی. ترجمه سروش آریا. دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه. و سایر منابع و مقالات مرتبط
8 مواد و امکانات آموزشی کتاب، مقالات، فیلم، دیتا، پاور و ...
9 نحوه ارزشیابی کلاس حاضر به صورت مشترک دو استاد است هر استاد برای ارزیابی ده نمره در اختیار دارد. در کلاس اینجانب (جان پرور) ارزیابی به صورت ذیل است: آمدگی جهت بحث های کلاسی و مشارکت در مباحث 2 نمره انجام و ارائه کار 5 نمره پایان ترم 3 نمره
10 فایل Pdf File