1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با روابط بین الملل، دیپلماسی و نقش قدرت و ژئوپلیتیک در شکل دهی روابط بین بازیگران |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با ژئوپلیتیک، آشنایی با روابط بین الملل |
4 |
اهداف یادگیری |
ایجاد زمینه تحلیل روابط بین الملل و دیپلماسی ها مبتنی بر نگرش ژئوپلیتیک |
5 |
روش تدریس |
مشارکتی بین دو استاد، مشارکت دانشجویان در مباحث |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی جهت حضور در کلاس و مشارکت در مباحث و پیش بردن کلاس به صورت مشترک |
7 |
منبع |
1- محسن جان پرور (1396). ژئوپلیتیک برای همه. نشر انتخاب؛ 2- جیمز دوئرتی و رابرت فالتزگراف (1383). نظریه های متعارض در روابط بین الملل. ترجمه وحید بزرگی و علیرضا طیب. نشر قومس؛ 3- فرهاد قاسمی (1393). نظریه های روابط بین الملل: بنیانهای نظری نظم و رژیم های بین الملل. نشر میزان؛ 4- عبدالعلی قوام (1390). نظریه ی روابط بین الملل: پیشینه و چشم انداز، نشر قومس؛ 5- سال برنارد کوهن (1389). ژئوپلیتیک نظام جهانی. ابرار معاصر؛ 6-کالین وایت (1395). کارگزاران، ساختارها و روابط بین الملل: سیاست به مثابه هستی شناسی. ترجمه سروش آریا. دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه.
و سایر منابع و مقالات مرتبط |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کتاب، مقالات، فیلم، دیتا، پاور و ... |
9 |
نحوه ارزشیابی |
کلاس حاضر به صورت مشترک دو استاد است هر استاد برای ارزیابی ده نمره در اختیار دارد. در کلاس اینجانب (جان پرور) ارزیابی به صورت ذیل است:
آمدگی جهت بحث های کلاسی و مشارکت در مباحث 2 نمره
انجام و ارائه کار 5 نمره
پایان ترم 3 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |