1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با جغرافیای سیاسی دریاهابا تأکید بر کشور ایران و عراق و چگونگی و چرایی بهره وری یا عدم بهره وری از آنها جهت به سامان کردن فضای کشور |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت و درک جغرافیا، جغرافیای سیاسی، شناخت کلی کشور ایران و دریاهای همجوار، آشنایی اولیه با مفاهیم حقوق بین الملل، قدرت و امنیت |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت ظرفیت ها و پتانسیلهای دریاهای همجوار و مرتبط با کشور ایران جهت بهره وری از انها برای توسعه، افزایش قدرت و به صورت کلی به سامان کردن فضای کشور |
5 |
روش تدریس |
آموزش آنلاین در دو هفته اول کلاس و بعد به صورت حضوری با استفاده از پاور، وایت برد و کتابها و مقالات مرتبط، سفر علمی |
6 |
وظایف دانشجو |
آمادگی و مطالعه قبل از ورود به کلاس، ارائه کار متناسب با موضوع و مشارکت در مباحث کلاس |
7 |
منبع |
میرحیدر، دره (1389). جغرافیای سیاسی دریاها، در تحولات پنج دهه اندیشه و جستار جغرافیای سیاسی. تهران. انتشارات پاپلی؛ حافظ نیا، محمدرضا و مراد کاویانی راد (13839. افق های جدید در جغرافیای سیاسی (فصل سوم). تهران. انتشارات سمت؛ حافظ نیا، محمدرضا و حسین ربیعی (13929. مطالعات منطقه ای خلیح فارس. تهران. سمت؛ پیشگاهی فرد، زهرا (1384). مقدمه ای بر جغرافیای سیاسی دریاها با تأکید بر آبهای ایران. تهران. انتشارات دانشگاه تهران
سایر منابع و مقالات مرتبط |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد، لب تاب، پاور، امکان سفر علمی، کتاب، مقالات، وایت برد، پاور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور فعال و مشارکت در مباحث کلاس (20 درصد)، ارائه کار کلاسی نظام مند متناسب با موضوع (40 درصد)، پایان ترم (40 درصد) |