1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه |
2 |
هدف کلی |
درک جغرافیا، چیستی و چگونگی جغرافیا |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی اولیه با جغرافیا و مباحث پیرامون آن |
4 |
اهداف یادگیری |
شناخت و درک چیستی و ماهیت وجودی جغرافیا به عنوان یک علم و درک چگونگی بهره برداری از جغرافیا در عرصه کاربرد |
5 |
روش تدریس |
آموزش آنلاین در دو هفته اول و آموزش حضوری به صورت مشارکتی |
6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت: بیان و تشریح مباحث اولیه و پایه ای و جمع بندی مباحث از سوی استاد؛ بیان مباحث مشخص شده در چارچوب بحث های کلاس از سوی دانشجویان، تحقیق و گردآوری اطلاعات مرتبط |
7 |
منبع |
شکوهی، حسین(1393)، اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا، انتشارات گیتاشناسی
پوراحمد، احمد(1385)، قلمرو و فلسفه جغرافیا، انتشارات دانشگاه تهران
حافظ نیا، محمدرضا(1393)، تبیین فلسفه علم جغرافیا، مجله مدرس علوم انسانی ـ برنامهریزی و آمایش فضا، دوره هجدهم، شماره 2. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس، کتاب، وایت برد، سیستم کامپیوتر، پاور و ... |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آمادگی و مشارکت در مباحث 20 درصد؛ انجام تکالیف و ارائه 20درصد؛ امتحان میان ترم 20 درصد، پایان ترم 40 درصد |