1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مباحث و مفاهیم پیرامون آمایش سرزمین، ارتباط و پیوند آن با جغرافیا و همچنین تلاش جهت درک برنامه های آمایشی و طراحی آنها |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت فلسفه جغرافیا و مباحث پیرامون ان، آشنایی با روش ها و فنون مطالعات جغرافیایی |
4 |
اهداف یادگیری |
درک و ارزیابی برنامه های آمایش سرزمین
آمادگی جهت شرکت در طراحی برنامه های آمایش سرزمین |
5 |
روش تدریس |
حضوری، به صورت مشارکت دانشجویان در مباحث کلاس، |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه مباحث مرتبط با جلسه ها، آمادگی جهت مرور مباحث جلسات قبل؛ انجام کار تحقیقاتی مرتبط با بحث کلاس |
7 |
منبع |
کتاب ها و مقالات مرتبط با آمایش و برنامه ریزی فضا
آمایش سرزمین چیستی و چگونگی؛ نویسندگان محمدرضا قادری و میترا کسایی
جغرافیای کاربردی، رحیم سرور
شالوده امایش سرزمین، مجید مخدوم
مکتب ها و نظریه ها و مدل های برنامه ریزی؛ کرامت الله زیاری |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس، وایت برد، کتاب، پاور و .... |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت کلاسی 20 درصد
ارائه طرح تحقیقاتی 20درصد
آزمون پایان ترم 60 درصد |