| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس پایه و اصلی |
| 2 |
هدف کلی |
درک و شناخت نظام مند از جغرافیا، چیستی و چگونگی جغرافیا |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی اولیه با جغرافیا و مباحث پیرامون آن |
| 4 |
اهداف یادگیری |
شناخت و درک چیستی و ماهیت وجودی جغرافیا به عنوان یک علم و درک چگونگی بهره برداری از جغرافیا در عرصه کاربرد
ایجاد یک رویکرد نظام مند و متعادل در زمینه مباحث جغرافیا |
| 5 |
روش تدریس |
آموزش حضوری و به صورت مشارکتی همراه با پرسش و پاسخ |
| 6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت: بیان و تشریح مباحث اولیه و پایه ای و جمع بندی مباحث از سوی استاد؛ بیان مباحث مشخص شده در چارچوب بحث های کلاس از سوی دانشجویان، تحقیق و گردآوری اطلاعات مرتبط |
| 7 |
منبع |
جان پرور، محسن (1404). نگرشی نوبه به فلسفه جغرافیا: چیستی و چگونگی. مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد
شکوهی، حسین(1393)، اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا، انتشارات گیتاشناسی
پوراحمد، احمد(1385)، قلمرو و فلسفه جغرافیا، انتشارات دانشگاه تهران
حافظ نیا، محمدرضا(1393)، تبیین فلسفه علم جغرافیا، مجله مدرس علوم انسانی ـ برنامهریزی و آمایش فضا، دوره هجدهم، شماره 2. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس، کتاب، وایت برد، سیستم کامپیوتر، پاور و ... |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
آمادگی و مشارکت در مباحث 20 درصد؛ انجام تکالیف و ارائه 20درصد؛ امتحان میان ترم 20 درصد، پایان ترم 40 درصد |