1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنا ساختن دانشجویان با فرایند انسانی شدن حقوق کیفری، چگونگی تضمین حقوق بشر در قلمرو حقوق کیفری و بررسی اصول بنیادین حقوق
کیفری در تعامل با اصول اساسی حقوق بشر؛ همپوشانیهای مباحث بنیادین حقوق بین المللی بشر با مباحث شناختهشده ماهوی و رویه ای حقوق
کیفری |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن دروس حقوق جزای عمومی، اختصاصی و آیین دادرسی کیفری |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنا ساختن دانشجویان با فرایند انسانی شدن حقوق کیفری، شناخت تعارض های احتمالی میان
اصول کلی حقوق بشر و قوانین شکلی و ماهوی کیفری چگونگی تضمین حقوق بشر در قلمرو حقوق کیفری و بررسی اصول بنیادین حقوق
کیفری در تعامل با اصول اساسی حقوق بشر؛ همپوشانیهای مباحث بنیادین حقوق بین المللی بشر با مباحث شناخته شده ماهوی و رویه ای حقوق
کیفری |
5 |
روش تدریس |
تعامل و گفتگوی متقابل در کلاس ، طرح سواات اساسی در کلاس، و انجام پروژه های تحقیقاتی |
6 |
وظایف دانشجو |
انحام مطالعات قبلی، شرکت در مباحث در کلاس و انجام پروژه ها ی تحقیقاتی |
7 |
منبع |
1 آشوری، محمد و دیگران، حقوق بشر و مفاهیم مساوات، انصاف و عدالت، نشر گرایش، انتشارات دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه
تهران، چاپ اول، تهران، .1383
.2 بسته نگار، محمد، حقوق بشر از منظر اندیشمندان، شرکت سهامی انتشار، .1380
.3 پانیکار، ریموند و همکاران، زبان پدری؛ مجموعه مقاالتی درباره حقوق بشر، مترجم محمد مهدی ذوالقدری و همکاران، نشر ترجمان
علوم انسانی، .1399
.4 پروین، خیر ا... و محمدرضا تجلی، مبنا و منشأ حقوق بشر نظام ب ین الملل و اسالم، انتشارات خرسندی، .1396
.5 جاوید، محمدجواد؛ نقد مبانی فلسف ی حقوق بشر، فلسفه طب یعی حقوق بشر )ج 1 و 2(، نشر مخاطب، .1392
.6 جعفری، محمدتقی؛ تحقیق در نظام حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسالم و غرب، انتشارات دفتر خدمات حقوقی بین المللی جمهوری
اسالمی ایران، .1370
.7 جمعی از نویسندگان، حقوق بشر از دیدگاه اسالم، مرکز مطالعات فرهنگی، بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات، .1380
.8 جوادی آملی)آیت اهلل(، عبداهلل، فلسفه حقوق بشر، مرکز نشر اسراء، .1375
.9 جوان آراسته، حسین؛ حقوق بشردر اسالم )مفاهیم مبانی و مصادیق(، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حوزه و دانشگاه ، .1399
.10 حبیب زاده، محمدجعفر؛ اندیشه های حقوقی، جلد دوم وسوم و جهارم، انتشارات نگاه بینه، 1391 و.1394
.11 حقیقت، سیدصادق؛ میرموسوی، سیدعلی؛ مبانی حقوق بشر از دیدگاه اسالم و دیگر مکاتب، مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
سیسم های موجود در کلاس کافی است |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی مستمر در کلاس و آزمون نهایی |