طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اختیاری
2 هدف کلی تجزیه و تحلیل عوامل موثر در شکل گیری نظام کیفری و کنترل اجتماعی
3 شایستگی های پایه آشنای کامل با اصول وج مبانی و تکنیک های حقوقی کیفری آشنایی اولیه با مفاهیم جامعه شناسی
4 اهداف یادگیری آشنایی دانشجویان با تکنیک ها و روشهای تجزیه و تحلیل عوامل موثر در شکل گیری نظام کیفری و کنترل اجتماعی و شناخت چگونگی تاثیر این عوامل در نظام کیفری ایران
5 روش تدریس روش تدریس کاملا تعاملی خواهد بود و برای هر جلسه از قبل مقالات و منابع و یا مصادیق تعیین شده و سپس بحث به صورت مشترک با دانشجویان ادامه خواهد یافت
6 وظایف دانشجو مطالعه منابع معرفی شده برای هرجلسه و امادگی بریا شرکت در بحث ها و تجزیه تحلیل منابع از پیش تعیین شده
7 منبع 1- ساداتی محمد جواد مجارات و کنترل اجتماعی. 1400. نشر میزان 2.جوانجعفری بجنوردی، عبدالرضا؛ ساداتی، محمدجواد ؛1396؛ ماهیت فلسفی وجامعهشناسیکیفر:تاملی در چیستی و کارکرد کیفر؛ تهران، نشر میزان 3.جوانجعفری، عبدالرضا؛ فرهادی آالشتی، زهرا و ساداتی، محمدجواد؛ بازدارندگی و سنجش آن در فلسفه کیفر، پژوهشنامه حقوق کیفری، سال هفتم، شماره2، پاییز و زمستان1395. 4.جوانجعفری، عبدالرضا و فرهادی آالشتی، زهرا؛ تاملی بر خوانش فیلسوفان اصالت فایده از بازدارندگی کیفر مرگ، مجلس و راهبرد، سال26، شماره100، زمستان1398. 5.صانعی، پرویز؛ حقوق و اجتماع: رابطه حقوق با عوامل اجتماعی و روانی، انتشارات طرح نو،1389. 6.علیزاده، عبدالرضا؛ مبانی رویکرد اجتماعی به حقوق(جستاری در نظریههای جامعهشناسی حقوق و بنیادهای حقوق ایران)، انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،1388. 7.عابدینژاد مهرآبادی، زهرا و فرجیها، محمد؛ رویکرد کثرتگرایی فرهنگی به عدالت کیفری؛ مطالعه موردی سیاستها و رویههای پلیسی، پژوهشنامه حقوق کیفری، سال هفتم، شماره2، پاییز و زمستان1395. 8.فرجیها، محمد؛ تاثیر مشارکت شغلی زنان در حوزه عدالت کیفری، مجموعه مقالهها، نتایجکارگروهها و اسناد نخستین همایش بینالمللی زن و حقوق کیفری، گذشته، حال و آینده، تهران، آذر1383، صص183-201. 9.قاسمی کهریزسنگی، راضیه و فرجیها، محمد؛ چالش عدالت و کارایی در گفتمان مدیریتگرایی کیفری با تاکید بر حقوق ایران، آموزههای حقوق کیفری، شماره9، بهار و تابستان1394. 10.لوی برول، هانری و دیگران؛ مترجم: مصطفی رحیمی، حقوق وجامعهشناسی، نشر سروش، تهران،1371. 11.نوربر، روالن؛ مترجم: امیر نیکپی، انسانشناسی حقوقی، نشر جنگل،1385. 12.یوسفی، حسن و جوانجعفری، عبدالرضا؛ فلسفه ارعاب در بوته نقد تجربی (ارزیابی بازدارندگی مجازات حبس و جزای نقدی در شهر مشهد)، دیدگاههای حقوق قضایی، شماره93، بهار1400.
8 مواد و امکانات آموزشی امکانات خاصی لازم نیست
9 نحوه ارزشیابی بخشی از ارزیابی به صورت مستمر در طول ترم و در هر کلاس انجام میشود و بخشی هم به صورت کتبی میان ترم و پایان ترم خواهد بود