طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس عهده‌دار ارائه یک تصویر جامع و اجمالی از نظام فکری عارفان مسلمان به‌ویژه ابن‌عربی و شارحان او درباره هستی و تجلیّات خداوند است که مکمّل فهم دانشجویان فلسفه از حکمت متعالیه و آراء مؤسس آن است.
2 هدف کلی شناخت مبانی و اصول عرفان نظری و محورهای اصلی نظام فکری عارفان قائل به وحدت شخصیّه وجود.
3 اهداف یادگیری 1. به‌دست آوردن قدرت تمییز مباحث فلسفی از مباحث نظری عرفان 2. اشنایی با امّهات و مبانی اندیشه‌های عرفانی درباره حقیقت هستی 3. توانمند شدن دانشجویان در فهم تحلیلی از آراء عارفان در عرصه عرفان نظری
4 روش تدریس 1. تبیین تحلیلی مباحث عرفان نظری به روش سخنرانی 2. قرائت و تفسیر متن کتاب (مقدمه قیصری بر شرح فصوص‌الحکم) 3. گفتگو و به‌کارگیری روش پرسش و پاسخ در کلاس
5 وظایف دانشجو مطالعه قبلی متن درس در هر جلسه درسی؛ ارائه تحقیق درباره یکی از محورهای مهم درس؛ ارائه سمینار در کلاس
6 منبع مقدمه داود قیصری بر شرح فصوص‌الحکم
7 مواد و امکانات آموزشی تخته وایت‌برد و استفاده از ویدئو پروژکتور در موارد مورد نیاز
8 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر در کلاس؛ ارزیابی تحقیق و ارائه آن؛ آزمون میان‌ترم و آزمون پایان‌ترم