1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
انتظار می رود دانشجویان گرامی در این درس به هدف های زیر نائل آیند:
آشنایی با ماهیت تفکر
آشنایی با مهارت های تفکر و روش های آموزش آن به کودکان و نوجوانان
آشنایی با مهارت تفکرسازمانی
آشنایی با مهارت تفکر خلاق
آشنایی با مهارت غنی سازی ابزاری
آشنایی با فلسفه برای کودکان |
2 |
هدف کلی |
انتظار می رود دانشجویان گرامی در این درس به هدف های زیر نائل آیند:
آشنایی با ماهیت تفکر
آشنایی با مهارت های تفکر و روش های آموزش آن به کودکان و نوجوانان
آشنایی با مهارت تفکرسازمانی
آشنایی با مهارت تفکر خلاق
آشنایی با مهارت غنی سازی ابزاری
آشنایی با فلسفه برای کودکان |
3 |
اهداف یادگیری |
انتظار می رود دانشجویان گرامی در این درس به هدف های زیر نائل آیند:
آشنایی با ماهیت تفکر
آشنایی با مهارت های تفکر و روش های آموزش آن به کودکان و نوجوانان
آشنایی با مهارت تفکرسازمانی
آشنایی با مهارت تفکر خلاق
آشنایی با مهارت غنی سازی ابزاری
آشنایی با فلسفه برای کودکان |
4 |
روش تدریس |
گفتگویی و تمرین های عملی |
5 |
وظایف دانشجو |
تکالیف به اقتضای جلسات در پرتال تعریف می شود |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
اسلاید، فیلم |
7 |
نحوه ارزشیابی |
6 نمره تکالیف کلاسی و 4 نمره میان ترم و 8 نمره امتحان پایانی |
8 |
منبع |
4- منابع اصلی درس:
فیشر، رابرت. (۱۳۹۶) آموزش تفکر به کودکان، ترجمه مسعود صفایی مقدم و افسانه نجاریان، چاپ چهارم، انتشارات گوزن.
بوکت، استیفن. (۱۳۹۳) آموزش مهارت های تفکر، ترجمه طاهره جاویدی کلاته جعفرآبادی و مهدی یزدی، چاپ دوم، انتشارات به نشر. |
9 |
فایل |
Pdf File |