1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
الزامی تخصصی |
2 |
هدف کلی |
شنایی با مفاهیم فلسفی علم اطلاعات
آشنایی با روش های توسعه فلسفه رشته در طی زمان
آشنایی با اصول فلسفه و نظریات آن در رشته |
3 |
اهداف یادگیری |
توسعه دانش دانشجویان با مفاهیم فلسفی دانش شناسی |
4 |
روش تدریس |
مبتنی بر تعامل دو سویه با دانشجویان،
پرسش و پاسخ و تمرین |
5 |
وظایف دانشجو |
مشارکت در کلاس ها به صورت فعال
انجام دقیق وظایف محوله |
6 |
منبع |
فدایی، غلامرضا (1394). مقدمه ای بر هویت کتابداری و اطلاع رسانی. تهران: نهاد کتابخانه های عمومی کشور
خندان، محمد (1388). فلسفه اطلاعات در نظر لوچیانو فلوریدی و رافائل کاپورو. تهران: نهاد کتابخانه های عمومی کشور و نشر چاپار.
خندان، محمد (1398). فلسفه علم اطلاعات: بنیادها و روش ها. تهران: اساطیر پارسی و نشر چاپار.
رهادوست، بهار (1387). فلسفه کتابداری و اطلاع رسانی. تهران: نشر کتابدار.
فلوریدی، لوچیانو (1397). جان کلام فلسفه اطلاعات. تهران: نشر علم.
و سایر منابع درباره فلسفه اطلاعات و علم اطلاعات
Budd, John M. (2001). Knowledge And Knowing In Library And Information Science: A Philosophical Framework. London: The Scarecrow Press.
Cossette, André (2009). Humanism And Libraries: An Essay On The Philosophy Of Librarianship. Translated And Edited By Rory Litwin. Minnesota: Library Juice Press. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
- دیتا پروژکتور - سایت رایانه (اینترنت و ...) - سایر ملزومات |
8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم و پایان ترم |
9 |
فایل |
Pdf File |