1 |
هدف کلی |
ایجاد زمینه لازم برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان رشته مهندسی برق با متون علمی نظیر کتب، مقالات، دیتاشیت دستگاههای فنی، تستهای زبان تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی برق و ویدئوهای فنی مرتبط از اهداف این درس است. کمک به بهبود و ارتقاء مهارتهای زبان تخصصی شامل: خواندن، نوشتن، مهارت شنیداری و مکالمه انگلیسی، مهارتهای جستجو و ارائه سخنرانی و نکات گرامری مهم در این حوزه در حد زمانی کلاس مد نظر است. |
2 |
شایستگی های پایه |
پیشنیاز: زبان انگلیسی |
3 |
وظایف دانشجو |
1- جستجو و تهیه فیلمهای آموزشی بروز و با کیفیتهای بالا
2- تمرین و تسلط بر محتوی فیلم اصلی به لحاظ لغات اساسی و محوری، جملات و مفاهیم گرامری و نکات فنی موضوع
3- جستجو در اینترنت جهت تهیه بانک ویدئوها و تصاویر با کیفیت بالا در موضوع
4- تهیه پاورپوینت مناسب به شکل تیتروار از بخشهای مهم انتخاب شده از فیلم آموزشی اصلی و تلفیق با برشهای ویدئو و تصاویر و افکتگذاری مناسب
5- تهیه فیلم از ارایه روی اسلایدهای پاورپوینت با رعایت ضوابط استاندارد ضبط فیلم
6- انجام ارائه زنده در کلاس درس |
4 |
اهداف یادگیری |
- مهارت خواندن و درک مطلب: بکارگیری متون علمی در حوزهها و گرایشهای مختلف مهندسی بویژه مهندسی برق در زمینههای قدرت، کنترل، مخابرات، الکترونیک، مهندسی پزشکی و کامپیوتر، آشنایی با لغات اساسی و پرکاربرد و اصطلاحات رایج مهندسی برق مد نظر است همچنین آشنایی با مقالات علمی سایتهای IEEE، IET و مجموعه تستهای کارشناسی ارشد مهندسی برق از جمله منابع مناسب برای ارتقاء این مهارت است.
- مهارت شنیداری: آشنایی با فیلمهای مستند و کلیپهای با کیفیت حوزههای علمی و مهندسی بویژه مهندسی برق مانند: مکاترونیک، قطار مغناطیسی، نیمه هادی و اصول ساخت ترانزیستور، اصول مخابرات AM و FM، داستان برق، تسلا، مریخپیما، سفر آپلو 11 به ماه، آینده هوشمند، ظهور پهبادها، مستند مخترع آی سی، روباتهای BBC، عصر هوش مصنوعی، متاورس، سخنرانیهای مرتبط شبکههای TED، Cisco، Discovery Channel، .... می توانند به طور خلاصه و یا در قالب ارائههای دانشجویی در کلاس ارائه گردند.
- مهارت جستجو، گردآوری منابع علمی، تولید محتوی و سخنرانی: جستجوی منابع علمی به شکل استاندارد و قابل استناد، آشنایی کلی با منایع علم سنجی و نمایههای معتبر نظیر Scopus Wos و ... ضریب تاثیر IF، تهیه یک محتوی آموزشی در قالب نرمافزارهایی مانند پاورپوینت، ضبط فیلم و کسب مهارتهای ارائه ضروری به نظر میرسد. به علت محدودیت زمان کلاس و نیز تاکید بر یادگیری سمعی و بصری، ارائههای دانشجویی میتواند مبتنی بر یک فیلم مستند حوزه مهندسی برق از بخش مهارت شنیداری باشد.
- مهارت نوشتاری: آشنایی با درج وابستگی سازمانی به زبان انگلیسی، نامه پوششی، اصول کلی نوشتن مقالات علمی، رزومه نویسی، فرم درخواست کار و ادامه تحصیل، توصیه نامه از جمله موارد مد نظر در ارتقاء این مهارت میتواند، باشند.
- نکات گرامری پرکاربرد: نکات کوتاه و پرکاربرد گرامری مانند زمان افعال حالتهای فعال و غیر فعال که در متون علمی پرکاربردتر هستند جملات شرطی، پیشوند و پسوندها و ..... قابل طرح در کلاس میباشند.
- تمرین و تکالیف: کلاس به صورت مکالمه تماما انگلیسی تعاملی با دانشجویان و حداقل بکارگیری فارسی اداره شود، تمرینهای کلاسی شامل بخشهای درک مطلب بخصوص از متون آزمونهای کارشناسی ارشد، بخش لغتشناسی از لغات و اصطلاحات خوانده و مرور شده هر جلسه، بخش کوتاه شنیداری و گرامر بوده دانشجویان موظف به ارائه یک یا دو ارائه در کلاس به شکل انگلیسی خواهند بود. |
5 |
منبع |
|
6 |
نحوه ارزشیابی |
1- تهیه محتوی، فیلم و ارائه (6 نمره) 2- امتحان میان ترم، تستی دروس 1-4 (6 نمره) 3- امتحان نهائی، تستی دروس 1 تا 7 (6 نمره) 4- کلاس حل تمرین (3 نمره)، مجموع (21 نمره) |
7 |
فایل |
Pdf File |