1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس سمینار ارائه ای است که دانشجو را جهت انجام پایان نامه آماده می سازد و از دروس اساسی رشته حقوق بین الملل دوره کارشناسی ارشد است. |
2 |
هدف کلی |
در سمینار، دانشجویان میتوانند به فرای مبانی یک موضوع خاص حرکت کرده و روابط و برداشت هایی خاص را درک کنند.
سمینار به دانشجویان امکان می دهد تا نکاتی را از یکدیگر یاد بگیرند. بسیاری از دانشجویان تجربه کاری خوبی دارند و می توانند این تجربیات را به دیگران انتقال دهند.
سمینار ایده ها و تفکرات افرادی با سوابق متفاوت را در کنار یکدیگر قرار می دهد.
سمینار قدرت انتقال مهارت های مختلف به اساتید و متخصصان آموزشی را دارد، برای نمونه قدرت شنیداری، مذاکره، رهبری، مدیریت زمان و روبرو شدن با نظرات مخالف.
در درس سمینار، به این دلیل که دانشجویان دارای سطحی خاص از تخصص هستند، تئوری ها یا روش های جدیدی عرضه می شود. دانش افراد همیشه رو به تکامل بوده ولذا اساتید لزومی ندارند تا همه چیز را در اختیار دانشجویان قرار دهند |
3 |
شایستگی های پایه |
درس سمینار ارائه ای است که دانشجو را جهت انجام پایان نامه آماده می سازد بدین سبب از نظر فرمت و شکل کار فرقی بین سمینار و پایان نامه وجود ندارد. |
4 |
اهداف یادگیری |
در درس سمینار کار دانشجو بیشتر تمرکز بر گردآوری و تدوین است در صورتیکه در درس پایان نامه ضمن رعایت تمام مواردیکه در درس سمینار وجود دارد به خلاقیت، نوآوری و ارائه مطالب جدید علمی – پژوهشی اهمیت ویژه ای داده می شود
بطور خلاصه در سمینار تمرکز روی فرمت و همچنین نحوه گردآوری مطالب و جستجوی مقالات است در حالی که در پایان نامه علاوه بر انجام درست فرمت کار، به ارائه موضوعات جدید، ابداعات، خلاقیت و نوآوری هم پرداخته می شود. |
5 |
وظایف دانشجو |
ابتدا دانشجو موضوعی را انتخاب می کند. اگر موضوع خوبی انتخاب شود می توان همان را به عنوان پایان نامه ارایه نمود. بعد باید یک مقاله بیس مناسب انتخاب شود این مقاله بیس می تواند مقاله بیس پایان نامه دانشجو باشد. در واقع یه سمینار خوب و استاندارد که به صورت اصولی نوشته شده باشد می تواند یک پنجم از پایان نامه دانشجو را پوشش دهد |
6 |
منبع |
مطالب تدریس شده و مطالعه جند مقاله در خصوص چگونگی اجرای سمینار |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
تدریس حضوری در کلاس و استفاده از پاورپوینت |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی گزارش شفاهی و متن کتبی سمینار و فعالیت های کلاسی دانشجویان |
9 |
روش تدریس |
تدریس روش تهیه سمینار توسط دانشجویان و بحث و بررسی در کلاس با حضور آنان |