1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
پایه- تخصصی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مدل ها و فنون تصمیم سازی و تصمیم گیری در آمایش شهری |
3 |
شایستگی های پایه |
داشتن اطلاعات پایه و مناسب در حوزۀ مدل های کاربردی در برنامه ریزی |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مدل ها و روش های کاربردی در مطالعات آمایش. آشنایی با فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی در مطالعات آمایش شهری. |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس ترکیبی در جلسات اولیه سخنرانی و در جلسات بعدی مشارکتی و استفاده از روش های فعال یادگیری پرسش و پاسخ . طوفان فکری و ... |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه و آشنایی اولیه با مباحث هر جلسه قبل از آمدن به کلاس. مشارکت کلاسی، بیان ایده های نوین در حوزۀ درس، انجام تکالیف کلاسی در قالب پرسش های طرح شده در هر جلسه و پروژه نهایی. |
7 |
منبع |
Waddell, P. (2002). UrbanSim: Modeling urban development for land use, transportation, and environmental planning. Journal of the American planning association, 68(3), 297-314. Páez, A., & Scott, D. M. (2004). Spatial statistics for urban analysis: a review of techniques with examples. GeoJournal, 61(1), 53-67. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، فیلم آموزشی، کتب درسی و مقاله های مرتبط |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت کلاسی (2 نمره)، ارائه ایده های نوین (2 نمره)، میان ترم (6 نمره)، پروژه (4)، پایان ترم (6) |