1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی: پایه |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مهمترین چالش ها و فرصت های توسعه شهری در ایران |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با روند ها و فرآیندهای برنامه ریزی شهری، مفهوم توسعه و دیدگاه های آن در ایران و جهان |
4 |
اهداف یادگیری |
شناسایی چالش های نوین توسعه شهری؛ بیان رویکردها و الگوهای تحول نظام توسعه شهری در ایران |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس ترکیبی در جلسات اولیه سخنرانی و در جلسات بعدی مشارکتی و استفاده از روش های فعال یادگیری پرسش و پاسخ . طوفان فکری و ... |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه و آشنایی اولیه با مباحث هر جلسه قبل از آمدن به کلاس. مشارکت کلاسی، بیان ایده های نوین در حوزۀ درس، انجام تکالیف کلاسی در قالب پرسش های طرح شده در هر جلسه |
7 |
منبع |
بیلمر، کمبلی. (1397). ضمیر شهرهای ایرانی. اسکان ملل متحد: ترجمه: وزارت راه و شهرسازی، تهران.
Gilbert, A., & Gugler, J. (1982). Cities poverty and development: Urbanization in the third world.
Stone, C. N., & Sanders, H. T. (1987). The politics of urban development. Univ Pr of Kansas. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، فیلم آموزشی، کتب درسی و مقاله های مرتبط |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت کلاسی (2 نمره)، ارائه ایده های نوین (2 نمره)، میان ترم (6 نمره)، پایان ترم (10 نمره) |