طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اصلی: تخصصی
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با رویکردها، تئوری ها و الگوهای برنامه ریزی سکونتگاهی غیررسمی در ایران و جهان
3 شایستگی های پایه داشتن دانش پایه پیرامون شهر، برنامه ریزی شهری، حاشیه ها و سکونتگاه های غیررسمی
4 اهداف یادگیری پیدا کردن دیدی اساسی و انتقادی به برنامه ریزی سکونتگاه غیررسمی؛ آشنایی با رویکردها، تئوری ها و الگوهای برنامه ریزی سکونتگاهی غیررسمی در ایران و جهان
5 روش تدریس روش تدریس ترکیبی در جلسات اولیه سخنرانی و در جلسات بعدی مشارکتی و استفاده از روش های فعال یادگیری پرسش و پاسخ . طوفان فکری و ...
6 وظایف دانشجو مطالعه و آشنایی اولیه با مباحث هر جلسه قبل از آمدن به کلاس. مشارکت کلاسی، بیان ایده های نوین در حوزۀ درس، انجام تکالیف کلاسی در قالب پرسش های طرح شده در هر جلسه
7 منبع ایراندوست. کیومرث. (1389). سکونتگاه‌های غیررسمی و اسطوره حاشیه‌نشینی. شرکت پردازش و برنامه‌ریزی شهری. Huchzermeyer, M. (2011). Cities with slums: From informal settlement eradication to a right to the city in Africa. Juta Academic. Abbott, J. (2002). A method-based planning framework for informal settlement upgrading. Habitat International, 26(3), 317-333. Huchzermeyer, M. (2003). A legacy of control? The capital subsidy for housing, and informal settlement intervention in South Africa. International Journal of Urban and Regional Research, 27(3), 591-612.
8 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت، فیلم آموزشی، کتب درسی و مقاله های مرتبط
9 نحوه ارزشیابی مشارکت کلاسی (2 نمره)، ارائه ایده های نوین (2 نمره)، میان ترم (6 نمره)، پایان ترم (10 نمره)
10 فایل Pdf File