| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اصلی |
| 2 |
هدف کلی |
شناخت تاثیر حرکت بر بروز آسیب ها و ناهنجاری های بدن و ارائه تمرینات با توجه به علت ساختار تغییر یافته برای بهبود آسیب های جسمانی |
| 3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با آناتومی و حرکت شناسی
آشنایی با دفورمیتی های بدن
آشنایی با صدمات ورزشی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری نقش حرکت و زنجیره های حرکتی در بروز صدمات
یادگیری تمرین ها و روش های حل این مشکلات با توجه به علت بروز آن |
| 5 |
روش تدریس |
حل معما |
| 6 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال در کلاس و ارائه های کلاسی.
مطالعه مقالات بروز و ارائه در کلاس |
| 7 |
منبع |
کینزیوپاتولوژی. سیدی
بیومکانیک دستگاه اسکلتی عضلانی- قدمعلی طالبی
سندروم های نقص سامانه حرکتی ستون فقرات گردنی، پشتی و کمری. سحرمن
ارزیابی و درمان عدم تعادل عضلانی. جاندا |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاور پوینت |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
ارائه کلاسی و مشارکت دانشجو
امتحان میان ترم و پایان ترم |