طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس روش های برنامه ریزی منطقه ای و آمایش سرزمین برای دانشجویان کارشناسی جغرافیا به عنوان درس پایه و نظری محسوب می گردد و دانشجویان رشته جغرافیا موظف به گذراندن این درس می باشند تا با کم و کیفت منطقه ای و آمایش سرزمین آشنا گردند
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با روش های برنامه ریزی منطقه ای و آمایش سرزمین
3 شایستگی های پایه درس پایه است.
4 اهداف یادگیری ارتقای دانش نظری دانشجویان و بهره گیری آن برای تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات و توسعه برنامه ریزی منطقه ای و آمایش سرزمین است.
5 روش تدریس به صورت توصیفی- تحلیلی و بازدید میدانی و پژوهش های پیمایشی بر اساس منطق قیاسی
6 وظایف دانشجو حضور فعال در مباحث کلاسی و شرکت در آزمون های میان ترم و پایان ترم و بازدید های میدانی
7 منبع 1- زیاری، کرامت الله (۱۳۹۳) اصول و روش های برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات دانشگاه تهران 2- جوزی، سیدعلی و همکاران (۱۳۹۳) مبانی آمایش سرزمین و برنامه ریزی منطقه ای، انتشارات علم کشاورزی ایران 3- قادری، محمدرضا و کسایی، میترا (۱۳۹۴). أمایش سرزمین چیست و چگونگی، انتشارات دار خوین 4- ابراهیم زاده، عیسی و موسوی، میرنجف (۱۳۹۴) اصول و مبانی آمایش سرزمین، انتشارات سمت
8 مواد و امکانات آموزشی پروژکتور، وایت برد، تخته سیاه
9 نحوه ارزشیابی امتحان تستی در میان ترم و پایان ترم و نیز مباحث کلاسی
10 فایل Pdf File