1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس مبانی جغرافیای فرهنگی برای دانشجویان کارشناسی جغرافیا به عنوان درس پایه محسوب می گردد و همه دانشجویان گرایش های مختلف موظف به گذراندن این درس می باشند. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مفهوم فرهنگ ،فضای فرهنگی ،عوامل فرهنگ ساز، فرهنگ و اقتصاد، فرهنگ و مبانی انسان شناختی و نظایر آن می باشد تا دانشجویان به نحو مطلوب به پاره ای از مفاهیم بنیادی در جغرافیای فرهنگی آشنا شده و بتوانند ضمن شناخت ویژگی های فرهنگی تولید شده در قلمرو و حوزه های تمدنی مسائل مربوط به آن را در فرهنگ جهانی (جهانی شدن فرهنگ) درک نمایند. |
3 |
شایستگی های پایه |
نیازی به پیشنیاز ندارد |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت و آموزشی مبانی اجتماعی فرهنگی در مقیاس ملی و بین المللی |
5 |
روش تدریس |
خش عمده تدریس به صورت توصیفی-تحلیلی برای دانشجویان به طور نظری در نظر گرفته شده است هم چنین در این درس با توجه به محتوای فرهنگی آن بخش دیگری از درس را به صورت سمیناری در خصوص مسائل و مشکلات و دغدغه های فرهنگی جهان امروز همچون شبکه های اجتماعی و آسیب های فرهنگی، ماهواره و جهانی شدن فرهنگ، ترویج شیطان پرستی، اعتیاد و آسیب های فرهنگی آن و... به صورت سمیناری با مشارکت دادن دانشجویان ارائه خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
دانشجویان موظفند با توجه به منابع درسی سر فصل ها و برنامه زمان بندی شده، هر هفته موضوع بحث را مطالعه اولیه نموده تا در هنگام برگزاری کلاس توسط استاد ضمن مشارکت عملی در کلاس سوالات خود را مطرح نمایند. هم چنین دانشویان موظفند در کلاس های سمیناری ضمن تهیه مطالب درسی و فرهنگی در خصوص موضوعات تحقیقی خود پاورپوینت تهیه نمایند. |
7 |
منبع |
لشکری تفرشی احسان و احمدی سیدعباس 1395 اصول و مبانی جغرافیای فرهنگی تهران سمت .
کرنگ مایک 1383 جغرافیای فرهنگی ترجمه مهدی قره خلو تهران سمت
جردن نری و راونتری لستر 1380 مقدمه ای بر جغرافیای فرهنگی ترجمه سیمین تولایی و محمد سلیمانی تهران پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
Lxang Mike 1998 Cultural Geography Lindin Routledge
Roubenstein James 1989 The Cultural Landscape Oxford Ohio Merril Publishing Company |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
برای تدریس این درس نیاز به ویدئو پروژکتور برای ارائه مطالب نظری می باشد. هم چنین تخته سیاه یا وایت برد برای پاسخ گویی و تفهیم ارائه مطالب به دانشجویان مورد نیاز است. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
از دانشجویان به 3 شکل ا رزشیابی خوا هد شد.
1-امتحان میان ترم به صورت تستی بوده و 5 نمره دارد .
2- شرکت فعال در کلاس و ارائه ی گزارش در طول ترم که 3 نمره برای آ ن در نظر گرفته شده است.
3- امتحان پایان ترم 12 که به صورت تستی در موعد مقرر گرفته می شود . |
10 |
فایل |
Pdf File |