1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
گردشگری به عنوان یکی از دروس پایه مشترک همه گرایشهای جغرافیا می باشد و یکی از رشته های مهم در کارشناسی است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مفاهیم و دیدگاه ها و اهمیت و کارکرد گردشگری در بهره برداری اقتصادی و توسعه منطقه ای است. |
3 |
شایستگی های پایه |
بدون پیش نیاز. |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان باسیستم، ساختار و کارکردهای اقتصادی، اجتماعی / فرهنگی و زیست محیطی گردشگری است؛ و یا به عبارتی دیگر شناخت ویژگی مکانی و فضایی ، جاذبه ها و جریان های عرضه و تقاضای گردشگری در دنیا و ایران است. |
5 |
روش تدریس |
بخش عمده ی تدریس به صورت توصیفی / تحلیلی برای ارائه ی مطلب نظری به دانشجویان می باشد که با منطق قیاسی از کل به جزئی به دانشجویان ارائه خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
دانشجویان موظف اند با توجه به منابع درسی ، سرفصل ها و برنامه زمان بندی شده هر هفته موضوع جلسه بحث را مطالعه اولیه نمایند تا هنگام برگزاری کالس توسط استاد بتوانند در کوئیز ها و پرسش های شفاهی کالس مشارکت فعال داشته باشد. |
7 |
منبع |
• سازمان جهانی جهانگردی: برنامه ریزی ملی و منطقه ای جهانگردی، ترجمه دکتر محمود عبدالله زاده، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1379. • شارپلی ریچاد، جولیا: گردشگری روستایی، ترجمه رحمت الله منشی زاده و فاطمه نصیری، انتشارات منشی،1380. • فیض بخش، هوشنگ: صنعت جهانگردی در ایران و جهان، انتشارات مدرسه عالی خدمات جهانگردی و اطلاعات،1355. • گی، چاگ. وای/ سازمان جهانی جهانگردی: جهانگردی در چشم انداز جامع، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوم، تهران،1382. 1. Gartner, William(1996) Tourism Development, Principles, Processes and Politics, von Nastran Reinhold. 2. Gunn, Clare. A (2002) Tourism planning, Routledge. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
بر خورداری کلاس از دستگاه ویدئو پرژکتور. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در مباحث کلاس:1 نمره
ترجمه مقاله:2نمره
امتحان میان ترم:5نمره
امتحان پایان ترم:12نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |