طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 هدف کلی آشنایی دانشجویان با مراحل مشاوره ازدواج-آشنایی با رویکرد های psychoeducation در غنی سازی روابط زناشویی و یادگیری آن-یادگیری زوج درمانی به روش EFCT
2 شایستگی های پایه دانشجویان این درس باید دروس نظریه های روان درمانی-مشاوره خانواده و مقیاس های سنجش در خانواده و زوج را گزرانده باشند.
3 اهداف یادگیری آشنایی منابع جدید حوزه زوج درمانی
4 اهداف یادگیری دانشجویان با منابع جدید حوزه زوج درمانی آشنا شوند.
5 اهداف یادگیری اگاهی از اهمیت ازدواج به عنوان یک پیوند مادام العمر-چرایی و فلسفه ازدواج در زن و مرد-کارکرد اقتصادی،روانی،عاطفی و امنیتی و جنسی ازدواج.
6 اهداف یادگیری معیارهای ده گانه انتخاب همسر(خانواده-سن-تحصیل-شخصیت-هویت-ظاهر-دوست داشتن و...)-انتظارات از همسر:انتظارات کمال گرایانه-واقع بینانه-بدبینانه
7 اهداف یادگیری صداقت-مسولیت پذیری-اعتماد به نفس-ابراز احساس-سلامت جسمی،روانی-نگرش به ازدواج
8 اهداف یادگیری بررسی شباهت های شخصیتی-صلیقه ای-خانوادگی-مذهبی-اعتقادی-ظاهری-تحصیلی - فرهنگی و.... و بررسی تفاوت ها در این حوزه ها
9 اهداف یادگیری بررسی ترس های جوانان از ازدواج چون ترس از مسولیت-طرد شدن-جمع های جدید-شکست-اشتباه و ...... و بررسی سالم یا ناسالم بودن این ترسها
10 اهداف یادگیری رویکرد رشد رابطه-برنامه انجمن زوج‌ها برای غنی‌سازی ازدواج -روبرویی زناشویی در آخر هفته-برنامه آموزشی برای زندگی در کنار هم-برنامه آماده سازی زوج برای ازدواج-برنامه بهبود ارتباط و پیش گیری
11 اهداف یادگیری معرفی صاحب نظر و شکل گیری نظریه
12 اهداف یادگیری تاریخچه‌ی کاربردهای عملی مهارت‌های ارتباط صمیمانه (PAIRS)-گستره نظری PAIRS-
13 اهداف یادگیری نظریه روابط شیء و دلبستگی در رویکرد PAIRs
14 اهداف یادگیری مفاهیم، اصول و فنون PAIRS- نقشه راه ارتباط و حل مسأله-سواد عاطفی-کوزه عاطفی-تاریخچه‌ی شخصی و خود منحصر به فرد-لذت جنسی و شهوانی -بستن قرارداد ـ روشن‌سازی انتظارات -برنامه‌های تقویتی پیشگیرانه -پ‍‍ژوهش ها چه می گوید؟
15 اهداف یادگیری تاریخچه-گستره نظری-رویکرد سیستمی و EFCT-دیدگاه تجربه محور و EFCT-نظریه دلبستگی و EFCT-
16 اهداف یادگیری مفاهیم واصول -هیجان-هیجان و روابط زوج ها-روابط سالم در EFcT- درماندگی رابطه در EFcT
17 اهداف یادگیری EFCT اهداف درمان-نقش درمانگر- فنون و روش¬های درمانی -بررسی و فرمول بندی تازه هیجان-انعکاس همدلانه-2. اعتبار بخشیدن به تجربه هر مراجع-پاسخدهی مهیج-بسط دادن و تفسیر کردن-
18 اهداف یادگیری مداخلات بازسازی-ردگیری (پیگیری) تعاملات-چارچوب¬بندی مجدد بافت چرخه و فرآیند¬های دلبستگی-بازسازی تعاملات اصلی-تکنیک¬های ویژه در هنگام مواجه شدن با تنگناهای درمانی-تصاویر یا روایت¬های تشخیصی-جلسات فردیفرایند تغییر در زوج درمانی هیجان محور-مرحله اول : بحران زدایی و جلوگیری از گسترش چرخه معیوب -مرحله دوم : باز سازی موقعیت¬های تعاملی-مرحله سوم : تحکیم و یکپارچگی
19 اهداف یادگیری نتیجه گیری نهایی -پاسخ به سوال های علمی درس-پاسخ به سوال های مربوط به امتحان
20 روش تدریس سخنرانی-پاور-مقالت استاد ومقالات لاتین جدید-کتاب-تخته هوشمند-سرچ انلاین
21 روش تدریس مضشارکت دانشجو-پاورپوینت
22 روش تدریس کتاب-تخته هوشمند-پاور
23 روش تدریس کتاب-پرسش از دانشجو-مشارکت دانشجو-پاور-سرچ ان لاین
24 روش تدریس پاور-تکلیف تا هفته اینده-کتاب-دانشجو در نقش مراجع
25 روش تدریس پاور-تخته هوشمند-انجام تست شخصیت در کلاس توسط دانشجو-مطالعه مقاله استاد
26 روش تدریس بررسی ترس های دانشجویان در امر ازدواج در کلاس-پاور-ایفای نقش یا role play
27 روش تدریس پاور پوینت-جزوه درسی-کتاب-ورود به سایت PAIRS به صورت انلاین
28 روش تدریس پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد
29 روش تدریس پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-مطالعه مقاله استاد
30 روش تدریس پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد
31 روش تدریس پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-بحث کلاسی
32 روش تدریس پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-بحث کلاسی
33 روش تدریس پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-مطالعه مقاله استاد
34 روش تدریس تدریس دانشجویان به صورت گروهی-بحث گروهی-پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد
35 روش تدریس تدریس دانشجویان به صورت گروهی-بحث گروهی-پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد
36 روش تدریس مرور فرایند طی شده در طول ترم-پاسخ به سوال های درسی-تحصیلی-شخصی-امتحانی دانشجویان
37 وظایف دانشجو مشارکت فعال دانشجو در این درس در طی ترم
38 وظایف دانشجو یادداشت منابع-خرید منبع اصلی
39 وظایف دانشجو سرچ در مورد فلسفه ازدواج و مطالعه سرگذشت خانواده از کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت
40 وظایف دانشجو تهیه لیستی از معیار های انتخاب همسر توسط خود دانشجو و بر اساس معیارهای خودش
41 وظایف دانشجو مطالعه کتاب دکتر ساداتیان در خصوص معیارهای انتخاب همسر
42 وظایف دانشجو مطالعه مقاله استاد از مجله روانشناسی بالینی و مشاوره
43 وظایف دانشجو بیان ترسهای دانشجویان از ازدواج در کلاس
44 وظایف دانشجو شرکت در بحث های نظری رویکردهای غنی سازی
45 وظایف دانشجو ورود به سایت رویکرد PAIRS
46 وظایف دانشجو مطالعه مقاله استاد از مجله رواندرمانی خانواده
47 وظایف دانشجو بحث در مورد انواع دلبستگی و مطالعه مقاله استاد از مجلیه بالینی و مشاوره
48 وظایف دانشجو بحث پیرامون مفاهیم پایه و اهمیت ان و مطالعه جزوه
49 وظایف دانشجو مطالعه جزوه هیجان محور
50 وظایف دانشجو مطالعه کتاب زوج درمانی هیجان محور ترجمه فاطمه بهرامی
51 وظایف دانشجو تدریس این بخش توسط گروهی از دانشجویان و بحث و بررسی مطالب ارایه شده
52 وظایف دانشجو تدریس این بخش توسط گروهی از دانشجویان و بحث و بررسی مطالب ارایه شده
53 وظایف دانشجو بحث و بررسی و جمع بندی نهایی
54 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس از دروس اصلی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده است.
55 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی-امتحان
56 نحوه ارزشیابی اشنایی
57 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
58 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
59 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
60 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
61 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
62 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
63 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
64 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
65 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
66 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
67 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
68 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
69 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
70 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی
71 نحوه ارزشیابی تکلیف کلاسی-امتهان پایانی