| 1 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با مراحل مشاوره ازدواج-آشنایی با رویکرد های psychoeducation در غنی سازی روابط زناشویی و یادگیری آن-یادگیری زوج درمانی به روش EFCT |
| 2 |
شایستگی های پایه |
دانشجویان این درس باید دروس نظریه های روان درمانی-مشاوره خانواده و مقیاس های سنجش در خانواده و زوج را گزرانده باشند. |
| 3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی منابع جدید حوزه زوج درمانی |
| 4 |
اهداف یادگیری |
دانشجویان با منابع جدید حوزه زوج درمانی آشنا شوند. |
| 5 |
اهداف یادگیری |
اگاهی از اهمیت ازدواج به عنوان یک پیوند مادام العمر-چرایی و فلسفه ازدواج در زن و مرد-کارکرد اقتصادی،روانی،عاطفی و امنیتی و جنسی ازدواج. |
| 6 |
اهداف یادگیری |
معیارهای ده گانه انتخاب همسر(خانواده-سن-تحصیل-شخصیت-هویت-ظاهر-دوست داشتن و...)-انتظارات از همسر:انتظارات کمال گرایانه-واقع بینانه-بدبینانه |
| 7 |
اهداف یادگیری |
صداقت-مسولیت پذیری-اعتماد به نفس-ابراز احساس-سلامت جسمی،روانی-نگرش به ازدواج |
| 8 |
اهداف یادگیری |
بررسی شباهت های شخصیتی-صلیقه ای-خانوادگی-مذهبی-اعتقادی-ظاهری-تحصیلی - فرهنگی و....
و بررسی تفاوت ها در این حوزه ها |
| 9 |
اهداف یادگیری |
بررسی ترس های جوانان از ازدواج چون ترس از مسولیت-طرد شدن-جمع های جدید-شکست-اشتباه و ...... و بررسی سالم یا ناسالم بودن این ترسها |
| 10 |
اهداف یادگیری |
رویکرد رشد رابطه-برنامه انجمن زوجها برای غنیسازی ازدواج -روبرویی زناشویی در آخر هفته-برنامه آموزشی برای زندگی در کنار هم-برنامه آماده سازی زوج برای ازدواج-برنامه بهبود ارتباط و پیش گیری |
| 11 |
اهداف یادگیری |
معرفی صاحب نظر و شکل گیری نظریه |
| 12 |
اهداف یادگیری |
تاریخچهی کاربردهای عملی مهارتهای ارتباط صمیمانه (PAIRS)-گستره نظری PAIRS- |
| 13 |
اهداف یادگیری |
نظریه روابط شیء و دلبستگی در رویکرد PAIRs |
| 14 |
اهداف یادگیری |
مفاهیم، اصول و فنون PAIRS-
نقشه راه ارتباط و حل مسأله-سواد عاطفی-کوزه عاطفی-تاریخچهی شخصی و خود منحصر به فرد-لذت جنسی و شهوانی -بستن قرارداد ـ روشنسازی انتظارات -برنامههای تقویتی پیشگیرانه -پژوهش ها چه می گوید؟ |
| 15 |
اهداف یادگیری |
تاریخچه-گستره نظری-رویکرد سیستمی و EFCT-دیدگاه تجربه محور و EFCT-نظریه دلبستگی و EFCT- |
| 16 |
اهداف یادگیری |
مفاهیم واصول -هیجان-هیجان و روابط زوج ها-روابط سالم در EFcT- درماندگی رابطه در EFcT |
| 17 |
اهداف یادگیری |
EFCT اهداف درمان-نقش درمانگر- فنون و روش¬های درمانی -بررسی و فرمول بندی تازه هیجان-انعکاس همدلانه-2. اعتبار بخشیدن به تجربه هر مراجع-پاسخدهی مهیج-بسط دادن و تفسیر کردن- |
| 18 |
اهداف یادگیری |
مداخلات بازسازی-ردگیری (پیگیری) تعاملات-چارچوب¬بندی مجدد بافت چرخه و فرآیند¬های دلبستگی-بازسازی تعاملات اصلی-تکنیک¬های ویژه در هنگام مواجه شدن با تنگناهای درمانی-تصاویر یا روایت¬های تشخیصی-جلسات فردیفرایند تغییر در زوج درمانی هیجان محور-مرحله اول : بحران زدایی و جلوگیری از گسترش چرخه معیوب -مرحله دوم : باز سازی موقعیت¬های تعاملی-مرحله سوم : تحکیم و یکپارچگی |
| 19 |
اهداف یادگیری |
نتیجه گیری نهایی -پاسخ به سوال های علمی درس-پاسخ به سوال های مربوط به امتحان |
| 20 |
روش تدریس |
سخنرانی-پاور-مقالت استاد ومقالات لاتین جدید-کتاب-تخته هوشمند-سرچ انلاین |
| 21 |
روش تدریس |
مضشارکت دانشجو-پاورپوینت |
| 22 |
روش تدریس |
کتاب-تخته هوشمند-پاور |
| 23 |
روش تدریس |
کتاب-پرسش از دانشجو-مشارکت دانشجو-پاور-سرچ ان لاین |
| 24 |
روش تدریس |
پاور-تکلیف تا هفته اینده-کتاب-دانشجو در نقش مراجع |
| 25 |
روش تدریس |
پاور-تخته هوشمند-انجام تست شخصیت در کلاس توسط دانشجو-مطالعه مقاله استاد |
| 26 |
روش تدریس |
بررسی ترس های دانشجویان در امر ازدواج در کلاس-پاور-ایفای نقش یا role play |
| 27 |
روش تدریس |
پاور پوینت-جزوه درسی-کتاب-ورود به سایت PAIRS به صورت انلاین |
| 28 |
روش تدریس |
پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد |
| 29 |
روش تدریس |
پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-مطالعه مقاله استاد |
| 30 |
روش تدریس |
پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد |
| 31 |
روش تدریس |
پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-بحث کلاسی |
| 32 |
روش تدریس |
پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-بحث کلاسی |
| 33 |
روش تدریس |
پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد-مطالعه مقاله استاد |
| 34 |
روش تدریس |
تدریس دانشجویان به صورت گروهی-بحث گروهی-پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد |
| 35 |
روش تدریس |
تدریس دانشجویان به صورت گروهی-بحث گروهی-پاور پوینت-تخته هوشمند-جزوه آماده شده استاد |
| 36 |
روش تدریس |
مرور فرایند طی شده در طول ترم-پاسخ به سوال های درسی-تحصیلی-شخصی-امتحانی دانشجویان |
| 37 |
وظایف دانشجو |
مشارکت فعال دانشجو در این درس در طی ترم |
| 38 |
وظایف دانشجو |
یادداشت منابع-خرید منبع اصلی |
| 39 |
وظایف دانشجو |
سرچ در مورد فلسفه ازدواج و مطالعه سرگذشت خانواده از کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت |
| 40 |
وظایف دانشجو |
تهیه لیستی از معیار های انتخاب همسر توسط خود دانشجو و بر اساس معیارهای خودش |
| 41 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتاب دکتر ساداتیان در خصوص معیارهای انتخاب همسر |
| 42 |
وظایف دانشجو |
مطالعه مقاله استاد از مجله روانشناسی بالینی و مشاوره |
| 43 |
وظایف دانشجو |
بیان ترسهای دانشجویان از ازدواج در کلاس |
| 44 |
وظایف دانشجو |
شرکت در بحث های نظری رویکردهای غنی سازی |
| 45 |
وظایف دانشجو |
ورود به سایت رویکرد PAIRS |
| 46 |
وظایف دانشجو |
مطالعه مقاله استاد از مجله رواندرمانی خانواده |
| 47 |
وظایف دانشجو |
بحث در مورد انواع دلبستگی و مطالعه مقاله استاد از مجلیه بالینی و مشاوره |
| 48 |
وظایف دانشجو |
بحث پیرامون مفاهیم پایه و اهمیت ان و مطالعه جزوه |
| 49 |
وظایف دانشجو |
مطالعه جزوه هیجان محور |
| 50 |
وظایف دانشجو |
مطالعه کتاب زوج درمانی هیجان محور ترجمه فاطمه بهرامی |
| 51 |
وظایف دانشجو |
تدریس این بخش توسط گروهی از دانشجویان و بحث و بررسی مطالب ارایه شده |
| 52 |
وظایف دانشجو |
تدریس این بخش توسط گروهی از دانشجویان و بحث و بررسی مطالب ارایه شده |
| 53 |
وظایف دانشجو |
بحث و بررسی و جمع بندی نهایی |
| 54 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس اصلی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده است. |
| 55 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی-امتحان |
| 56 |
نحوه ارزشیابی |
اشنایی |
| 57 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 58 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 59 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 60 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 61 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 62 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 63 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 64 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 65 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 66 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 67 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 68 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 69 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 70 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی |
| 71 |
نحوه ارزشیابی |
تکلیف کلاسی-امتهان پایانی |