طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از مهمترین درس های کاربردی و نظری در حوزه مشاوره و روان درمانی با توجه به شیوع مشکلات زناشویی و طلاق در ایران
2 هدف کلی اشنایی داشنجو با رویکردهای مختلف زوج درمانی همچون:زوجدرمانی شناختی-رفتاری-روایتی-راه حل محور-اشتراک محور و .....
3 شایستگی های پایه دانشجو می باید مهارتهای پایه و پیشرفته مشاوره را مسلط بوده و درس نظریه ها و خانواده درمانی را نیز مطالعه نموده باشد
4 اهداف یادگیری یادگیری رویکردهای مختلف زوج درمانی به اسیب شناسی و درمان مشکلات و تعارض های زناشویی
5 روش تدریس سخنرانی-بحث گروهی-سرچ بیرونی و سرچ در کلاس-استفاده از فیلم های درمانی و سایر ابزارهای تکنولوزیک
6 وظایف دانشجو حضور به موقع در کلاس-انجام تکالیف کلاسی-مشاوره عینی با یک زوج مشکل دار
7 منبع منابع 1. Seligman, M.E.P (2005). Spotlight ton positive psychology. Journal of personality and social psychology, 80,1255-1280. محمدی، ن (1386). بررسی عواطف مثبت و منفی با تعارض‌های زناشویی در بین کارکنان سازمان انتقال خون ایران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران. پروچاسکا، ج و نورکراس، ج (1387). نظام‌های روان‌درمانی، ترجمه یحیی سیدمحمدی، ویراست ششم، تهران: نشر روان یوسفی ، ر.کیمیایی،س.ع و کارشکی،ح (1393).نقش تعهد مذهبی در کیفیت روابط زناشویی با میانجیگری متغیرهای سبک های دلبستگی بزرگسالان و شادکامی زناشویی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. Ozechowski, T. J., & Liddle, H. A. (2000). Family-based therapy for adolescent drug abuse: Known and unknowns. Clinical Child and Family Psychology Review, 3(4), 269–298. Johnson, S. (2004). The practice of emotionally focused marital therapy (2nd ed.). New York: Brunner/Routledge. Gurman, A. S. (2008). Clinical Handbook Of Couple Therapy (4th ed.). New York: Guilford Press. Bertalanffy, L. v. (1950). An outline of general system theory. The British Journal for the Philosophy of Science , 1(2), 134–165. Zulling, K. J., Ward, R. M., & Horn, T. (٢٠٠٦). The association between perceived spirituality, religiosity and life satisfaction: The mediating role of self-rated health.Social Indicators Research, ٧٩, ٢٥٥-٢٧٤. منابع 1. Seligman, M.E.P (2005). Spotlight ton positive psychology. Journal of personality and social psychology, 80,1255-1280. محمدی، ن (1386). بررسی عواطف مثبت و منفی با تعارض‌های زناشویی در بین کارکنان سازمان انتقال خون ایران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران. پروچاسکا، ج و نورکراس، ج (1387). نظام‌های روان‌درمانی، ترجمه یحیی سیدمحمدی، ویراست ششم، تهران: نشر روان یوسفی ، ر.کیمیایی،س.ع و کارشکی،ح (1393).نقش تعهد مذهبی در کیفیت روابط زناشویی با میانجیگری متغیرهای سبک های دلبستگی بزرگسالان و شادکامی زناشویی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. Ozechowski, T. J., & Liddle, H. A. (2000). Family-based therapy for adolescent drug abuse: Known and unknowns. Clinical Child and Family Psychology Review, 3(4), 269–298. Johnson, S. (2004). The practice of emotionally focused marital therapy (2nd ed.). New York: Brunner/Routledge. Gurman, A. S. (2008). Clinical Handbook Of Couple Therapy (4th ed.). New York: Guilford Press. Bertalanffy, L. v. (1950). An outline of general system theory. The British Journal for the Philosophy of Science , 1(2), 134–165. Zulling, K. J., Ward, R. M., & Horn, T. (٢٠٠٦). The association between perceived spirituality, religiosity and life satisfaction: The mediating role of self-rated health.Social Indicators Research, ٧٩, ٢٥٥-٢٧٤. الن گارمن(1393).راهنمای بالینی زوج درمانی.ترجمه رزیتا زمانی،محمد رضا مجذوبی و صالح سپهری فرد.انتشارات دانشگاه بوعلی همدان
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس-دیتا-اینترنت-کتابخانه
9 نحوه ارزشیابی بررسی تکالیفی که هر هفته به دانشجو واگذار می شود یا ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی پایانی یا امتحان
10 فایل Pdf File