1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس نظریه های خانواده اصلی ترین درس مشاوره خانواده در مقطع ارشد است |
2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با نظریه های مختلف خانواده درمانی
مفاهیم پایه این نظریه ها
کاربست ان در عمل |
3 |
شایستگی های پایه |
دانشجو درس فنون مشاوره در ازمایشگاه و نظریه های رواندمانی را گذرانده باشد |
4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری مفاهیم پایه هر نطریه و تفاوت ان با سایر نظریه ها و کاربرد مداخله های نظریه در برخورد با مشکلات خانواده ها |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی
مشارکتی گروهی
تحلیل کیس |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع در کلاس
انجام تکالیف محوله در طول ترم
مشارکت در مباحث کلاس |
7 |
منبع |
1-گلدنبرگ و گلدنبرگ(1389).خانواده درمانی.ترجمه حمید رضا حسین شاهی و سیامک نقش بندی.نشرروان.
2-گلادینگ(1392)خانواده درمانی.ترجمه عزیزالله تاجیک و محسن رسولی.انتشارات تزکیه.
3-دایان گهارت و امی تاتل (1394).طراحی درمان نظریه-محور در ازدواج و خانواده درمانی.ترجمه شکوه نوابی نژاد.نشر ساوالان.
4-کیمیایی .و همکاران(1391)مطالعه و ساخت پرسشنامه کارکردهای روانشناختی خانواده ایرانی.مجله پژوهشی پژوهش های نوین روانشناختی.دانشگاه تبریز.
5-مینوچین،راسمین،بیکر،لیبمن(1397).خانواده های روان تنی.مترجم:عباس موزیری و همکاران.انتشارات ارجمند.
6-دی.یوجین مید(1397).چگونه یک زوج درمانگر و خانواده درمانگر شوید.ترجمه:نیره قشنگ.ارجمند.
7-پیروز شعله ور،لیندا د.شوویری(1397).درس نامه خانواده درمانی و زوج درمانی.مترجم:عباس موزیری و فاطمه نادری.انتشارات ارجمند.
8-ریچارد روکماد(1397).روانپزشکی و خانواده.مترجمان:رضا رستمیو همکاران.انتشارات ارجمند.
9-نیکولز، مایکل.(1393).ترجمه محسن دهقانی و همکاران.انتشارات رشد تهران. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس
دیتا
اینترنت
وایت برد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی میانی
ارزشیابی پایانی |