| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تمرین فنون مشاوره خانواده درسی عملی در راستای ورود به محیط واقعی مشاوره و درمان است |
| 2 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با فنون فردی - زوجی و خانواده |
| 3 |
شایستگی های پایه |
قبولی در ارشد و اشنایی با فنون و مهارت های مشاوره در سطح پایه و پیشرفته |
| 4 |
اهداف یادگیری |
یادگیری فنون و انجام ان با همکاری همکلاسی ها و در صورت امکان مراجع واقعی |
| 5 |
روش تدریس |
سخنرانی - بحث گروهی - Role playing |
| 6 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع و انجام تکالیف |
| 7 |
منبع |
1- مهارتهای اساسی سنجش برای زوج درمانگر و مشاوران خانواده-ترجمه زهرا کار
2-جزوه مبانی مشاوره-کیمیایی
3-مبانی راهنمایی و مشاوره-شکوه نوابی نژاد
4-فنون مشاوره-سیمین حسینیان
5-درمان مشکلات زناشویی-ترجمه سید علی کیمیایی |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
به غیر از مکان فیزیکیمناسب-سه پایه دوربین-وسایل ضبط جلسه اجرای فنون-ایینه یکطرفه |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان کتبی و تکالیف کلاسی |