| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
از انجا که در مقطع دکتری در رشته مشاوره کارورزی بخشی است که دانشجو می باید یادگرفته های تیوری را در عمل و در کار با مراجع واقعی نشان دهد از اهمیت بسیار یالایی برخوردار است. |
| 2 |
هدف کلی |
تسلط بر کار با مراجع واقعی در طی فرایند مشاوره و رواندرمانی |
| 3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن دروس زوج درمانی-خانواده درمانی-گروه درمانی در مقطع دکتری |
| 4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو در طی نیمسال تحصیلی نه تنها با اصول اخلاق حرفه ای در حوزه مشاوره بخصوص مشاوره خانواده اشنا شود بلکه با کیس مانیتوری که توسط استاد انجام می شود فرایند آغاز -میانه و پایان یک جلسه مشاوره و فرایند را بیاموزد. |
| 5 |
روش تدریس |
سخنرانی-استفاده از پاور پوینت-اینترنت برای کدهای APA -تخته هوشمند |
| 6 |
وظایف دانشجو |
دانشجو باید منابع را مطالعه -در جلسات مانیتور حضور یافته و از اواسط ترم 3 کیس را مشاوره داده و در پایان سه پرونده که از ابتدا تا انتها را انجام داده است را تحویل استاد بدهد. |
| 7 |
منبع |
1-خدابخش احمدی.(1395).مباحث اخلاقی در مشاورهانتشارات دانژه.
2-الری،هیمن و جانگسما(1384).ترجمه سید علی کیمیایی و باقریان نژاد.انتشارات رشد.
3-جانگسما و پترسون(1389).درمان مشکلات روانی بزرگسالان.ترجمه سید علی کیمیایی و همکاران.انتشارات بهنشر.
4-جانگسما،پیترسون و مک اینز.(1386).روان درمانی نوجوانان.ترجمه سید علی کیمیایی و .انتشارات رشد تهران. |
| 8 |
مواد و امکانات آموزشی |
به غیر از شرایط معمول فضای اموزشی دستگاه مونیتورینگ که در کلینیک روانشناسی دانشکده موجود است. |
| 9 |
نحوه ارزشیابی |
دانشجو در پایان باید سه پرونده از سه مراجع که با انها جلسات مشاوره داشته را به استاد تحویل دهد و یک جلسه هم باید او در اتاق مانیتور مراجع ببیند و استاد همراه با دانشجویان ارشد مانیتور و یک جلسه کار او را بر اساس محتوای جلسه مشاوره-فرایند-تکنیک ها و تشخیص مشکل مراجع ارزیابی نماید. |
| 10 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با پیشینه تحصیلی دانشجویان و معرفی منابع درس |
| 11 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با پیشینه تحصیلی دانشجویان و معرفی منابع درس |
| 12 |
اهداف یادگیری |
اهمیت اخلاق در حرف یاری بخش -اخلاق در زوج و خانواده درمانی-اهمیت رازداری-در چه مواردی نباید راز دار بود |
| 13 |
اهداف یادگیری |
اهمیت اخلاق در حرف یاری بخش -اخلاق در زوج و خانواده درمانی-اهمیت رازداری-در چه مواردی نباید راز دار بود |
| 14 |
اهداف یادگیری |
در فرایند مشاوره مراجع چه حقوقی دارد-حق اگاهی از تخصص درمانگر-حق اگاهی از شیوه و سبک دروانگر-اگاهی از ضرورت تکنیک و مداخله-پیامدهای تکنیک و مداخله |
| 15 |
اهداف یادگیری |
در فرایند مشاوره مراجع چه حقوقی دارد-حق اگاهی از تخصص درمانگر-حق اگاهی از شیوه و سبک دروانگر-اگاهی از ضرورت تکنیک و مداخله-پیامدهای تکنیک و مداخله |
| 16 |
اهداف یادگیری |
حقوق مربوط به دریافت حق الزحمه-قرارداد درمانی-عدم ارایه مشاوره به مراجعان خاص |
| 17 |
اهداف یادگیری |
حقوق مربوط به دریافت حق الزحمه-قرارداد درمانی-عدم ارایه مشاوره به مراجعان خاص |
| 18 |
اهداف یادگیری |
نگاه سیستمی به خانواده-اسرار فردی-اسرار درون خانوادگی-اسرار خانوادگی مشترک |
| 19 |
اهداف یادگیری |
نگاه سیستمی به خانواده-اسرار فردی-اسرار درون خانوادگی-اسرار خانوادگی مشترک |
| 20 |
اهداف یادگیری |
اهمیت رازداری در خیانت:روش کلاسیک رازداری-انتخاب-مسولیت-قطع مشاوره -توافق خود زوج بر سر حوزه های رازداری-مثلث خیانت:کمبود-فرصت-خود مجاب سازی |
| 21 |
اهداف یادگیری |
اهمیت رازداری در خیانت:روش کلاسیک رازداری-انتخاب-مسولیت-قطع مشاوره -توافق خود زوج بر سر حوزه های رازداری-مثلث خیانت:کمبود-فرصت-خود مجاب سازی |
| 22 |
اهداف یادگیری |
استفاده از ویراست پنجم راهنمای اماری و تشخیصی دی.ای.ام-ویراست پنجم.تعارض درمان های فردی با سیستمی.تشخیص اختلال های فردی مراجع توسط زوج و خانواده درمانگر. |
| 23 |
اهداف یادگیری |
استفاده از ویراست پنجم راهنمای اماری و تشخیصی دی.ای.ام-ویراست پنجم.تعارض درمان های فردی با سیستمی.تشخیص اختلال های فردی مراجع توسط زوج و خانواده درمانگر. |
| 24 |
اهداف یادگیری |
استاد درس کیسی را که توسط کلینیک پذیرش شده مشاوره انجام می دهد و دانشجویان در اطاق بغلی مونیتور می نماید.به هر کیس قبلا گفته شده که دانشجویان مونیتور می نمایند-رضایت او مکتوب اخذ شده-ابتدای جلسه مراجع با تک تک دانشجویان اشنا شده و بعد به اطاق مانیتور هدایت می شود. |
| 25 |
اهداف یادگیری |
استاد درس کیسی را که توسط کلینیک پذیرش شده مشاوره انجام می دهد و دانشجویان در اطاق بغلی مونیتور می نماید.به هر کیس قبلا گفته شده که دانشجویان مونیتور می نمایند-رضایت او مکتوب اخذ شده-ابتدای جلسه مراجع با تک تک دانشجویان اشنا شده و بعد به اطاق مانیتور هدایت می شود. |
| 26 |
اهداف یادگیری |
کیسی که در جلسه قبل مونیتور شده با حضور دانشجویان در 4 حوزه تحلیل میب شود:ارتباط درمانگر-محتوای جلسه-فرایند شروع ادامه و پایان جلسه-فنون به کار رفته. |
| 27 |
اهداف یادگیری |
کیسی که در جلسه قبل مونیتور شده با حضور دانشجویان در 4 حوزه تحلیل میب شود:ارتباط درمانگر-محتوای جلسه-فرایند شروع ادامه و پایان جلسه-فنون به کار رفته. |
| 28 |
اهداف یادگیری |
جلسه دوم کیس قبلی مانیتور می شود |
| 29 |
اهداف یادگیری |
جلسه دوم کیس قبلی مانیتور می شود |
| 30 |
اهداف یادگیری |
جلسه دوم کیس با حضور دانشجو یان و استاد درس بر اساس 4 مولف قبلی تحلیل و تجزیه می شود. |
| 31 |
اهداف یادگیری |
جلسه دوم کیس با حضور دانشجو یان و استاد درس بر اساس 4 مولف قبلی تحلیل و تجزیه می شود. |
| 32 |
اهداف یادگیری |
جلسه سوم مونیتور می شود |
| 33 |
اهداف یادگیری |
جلسه سوم مونیتور می شود |
| 34 |
اهداف یادگیری |
جلسه سوم تحلیل می شود |
| 35 |
اهداف یادگیری |
جلسه سوم تحلیل می شود |
| 36 |
اهداف یادگیری |
جلسه چهارم مراجع مونیتور می شود |
| 37 |
اهداف یادگیری |
جلسه چهارم مراجع مونیتور می شود |
| 38 |
اهداف یادگیری |
جلسه چهارم تحلیل شده -جمع بندی از تشخیص-مداخله ها انجام و به سوال های دانشجو یان پاسخ داده می شو.د. |
| 39 |
اهداف یادگیری |
جلسه چهارم تحلیل شده -جمع بندی از تشخیص-مداخله ها انجام و به سوال های دانشجو یان پاسخ داده می شو.د. |