| 1 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با انواع مشکلات کودکی-علل و تشخیص و ارایه مشاوره |
| 2 |
شایستگی های پایه |
گزراندن دروس روانشناسی تحولی و رشد |
| 3 |
اهداف یادگیری |
توان شناسایی مشکلات-کیس فرمولیشن و ارایه مشاوره |
| 4 |
روش تدریس |
سخنرانی-بحث گروهی-مطالعه طی هفته-ارایه یک اختلال کودکی-بررسی مداخله های لازم برای هر مورد |
| 5 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع-انجام تکالیف هفتگی-سرچ مقاله-کار با یک کودک مشکل دار |
| 6 |
منبع |
منابع درس
1-تامپسون و رودولف.(1388).مشاوره با کودکان.ترجمه جواد طهوریان.مشهد:انتشارات بهنشر.
2-جانگسما،پترسون و مک اینز.(1394)روان درمانی کودکان.ترجمه سید علی کیمیایی و احمد امیدوار.تهران:انتشارات رشد.
3-پروث تامپسون و براون داگلاس.(1387).روان درمانی و مشاوره با کودکان و نوجوانان،کاربرد عملی در مراکز درمانی و مدارس.ترجمه حسن فرهی.تهران:انتشارات ارجمند.
4-جانگسما و (1392)مشاوره و مددکاری در مدارس.ترجمه سید علی کیمیایی و نادر باقری.مشهد:انتشارات بهنشر استان قدس.
5-رازین،میشل جی و جانگسما،ارتور ای.(1397).طرح های درمانی روانشناسی توانبخشی.ترجمه سید علی کیمیایی و نادر باقری.مشهد:انتشارات فراانگیزش.
6-هندرسون،دانا ای و تامپسون ،چالز ال.(1397).مشاوره کودک.جلد دوم:نظریه ها و فنون.ترجمه فریده همتی.تهران:سمت.
7-هندرسون،دانا ای و تامپسون ،چالز ال.(1397).مشاوره جلد اول:مبانی،اصول و روش ها.ترجمه فریده همتی.تهران:سمت.
7-کناپ،سارا ادیسونو جانگسما،ارتور ای.(1397).طرح درمان مهارت های والدین در پرورش کودکان.ترجمه نادر باقری.مشهد:فراانگیزش.
www.counseling.org
Counseling children:a core issues approach.(2011). Richard W. Halstead Dale-Elizabeth Pehrsson Jodi Ann Mullen. AMERICAN COUNSELING ASSOCIATION. |
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای فیزیکی مناسب-دیتا پرژکتور-امکان سرچ ان لاین |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
فرایندی و در طی ترم-ارزیابی از تکالیف هفته ای-پایانی |
| 9 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با انواع مشکلات کودکی-علل و تشخیص و ارایه مشاوره |
| 10 |
شایستگی های پایه |
گزراندن دروس روانشناسی تحولی و رشد |
| 11 |
اهداف یادگیری |
توان شناسایی مشکلات-کیس فرمولیشن و ارایه مشاوره |
| 12 |
روش تدریس |
سخنرانی-بحث گروهی-مطالعه طی هفته-ارایه یک اختلال کودکی-بررسی مداخله های لازم برای هر مورد |
| 13 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع-انجام تکالیف هفتگی-سرچ مقاله-کار با یک کودک مشکل دار |
| 14 |
منبع |
منابع درس
1-تامپسون و رودولف.(1388).مشاوره با کودکان.ترجمه جواد طهوریان.مشهد:انتشارات بهنشر.
2-جانگسما،پترسون و مک اینز.(1394)روان درمانی کودکان.ترجمه سید علی کیمیایی و احمد امیدوار.تهران:انتشارات رشد.
3-پروث تامپسون و براون داگلاس.(1387).روان درمانی و مشاوره با کودکان و نوجوانان،کاربرد عملی در مراکز درمانی و مدارس.ترجمه حسن فرهی.تهران:انتشارات ارجمند.
4-جانگسما و (1392)مشاوره و مددکاری در مدارس.ترجمه سید علی کیمیایی و نادر باقری.مشهد:انتشارات بهنشر استان قدس.
5-رازین،میشل جی و جانگسما،ارتور ای.(1397).طرح های درمانی روانشناسی توانبخشی.ترجمه سید علی کیمیایی و نادر باقری.مشهد:انتشارات فراانگیزش.
6-هندرسون،دانا ای و تامپسون ،چالز ال.(1397).مشاوره کودک.جلد دوم:نظریه ها و فنون.ترجمه فریده همتی.تهران:سمت.
7-هندرسون،دانا ای و تامپسون ،چالز ال.(1397).مشاوره جلد اول:مبانی،اصول و روش ها.ترجمه فریده همتی.تهران:سمت.
7-کناپ،سارا ادیسونو جانگسما،ارتور ای.(1397).طرح درمان مهارت های والدین در پرورش کودکان.ترجمه نادر باقری.مشهد:فراانگیزش.
www.counseling.org
Counseling children:a core issues approach.(2011). Richard W. Halstead Dale-Elizabeth Pehrsson Jodi Ann Mullen. AMERICAN COUNSELING ASSOCIATION. |
| 15 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای فیزیکی مناسب-دیتا پرژکتور-امکان سرچ ان لاین |
| 16 |
نحوه ارزشیابی |
فرایندی و در طی ترم-ارزیابی از تکالیف هفته ای-پایانی |
| 17 |
هدف کلی |
اشنایی دانشجویان با انواع مشکلات کودکی-علل و تشخیص و ارایه مشاوره |
| 18 |
شایستگی های پایه |
گزراندن دروس روانشناسی تحولی و رشد |
| 19 |
اهداف یادگیری |
توان شناسایی مشکلات-کیس فرمولیشن و ارایه مشاوره |
| 20 |
روش تدریس |
سخنرانی-بحث گروهی-مطالعه طی هفته-ارایه یک اختلال کودکی-بررسی مداخله های لازم برای هر مورد |
| 21 |
وظایف دانشجو |
حضور به موقع-انجام تکالیف هفتگی-سرچ مقاله-کار با یک کودک مشکل دار |
| 22 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای فیزیکی مناسب-دیتا پرژکتور-امکان سرچ ان لاین |
| 23 |
نحوه ارزشیابی |
فرایندی و در طی ترم-ارزیابی از تکالیف هفته ای-پایانی |
| 24 |
منبع |
منابع درس
1-تامپسون و رودولف.(1388).مشاوره با کودکان.ترجمه جواد طهوریان.مشهد:انتشارات بهنشر.
2-جانگسما،پترسون و مک اینز.(1394)روان درمانی کودکان.ترجمه سید علی کیمیایی و احمد امیدوار.تهران:انتشارات رشد.
3-پروث تامپسون و براون داگلاس.(1387).روان درمانی و مشاوره با کودکان و نوجوانان،کاربرد عملی در مراکز درمانی و مدارس.ترجمه حسن فرهی.تهران:انتشارات ارجمند.
4-جانگسما و (1392)مشاوره و مددکاری در مدارس.ترجمه سید علی کیمیایی و نادر باقری.مشهد:انتشارات بهنشر استان قدس.
5-رازین،میشل جی و جانگسما،ارتور ای.(1397).طرح های درمانی روانشناسی توانبخشی.ترجمه سید علی کیمیایی و نادر باقری.مشهد:انتشارات فراانگیزش.
6-هندرسون،دانا ای و تامپسون ،چالز ال.(1397).مشاوره کودک.جلد دوم:نظریه ها و فنون.ترجمه فریده همتی.تهران:سمت.
7-هندرسون،دانا ای و تامپسون ،چالز ال.(1397).مشاوره جلد اول:مبانی،اصول و روش ها.ترجمه فریده همتی.تهران:سمت.
7-کناپ،سارا ادیسونو جانگسما،ارتور ای.(1397).طرح درمان مهارت های والدین در پرورش کودکان.ترجمه نادر باقری.مشهد:فراانگیزش.
www.counseling.org
Counseling children:a core issues approach.(2011). Richard W. Halstead Dale-Elizabeth Pehrsson Jodi Ann Mullen. AMERICAN COUNSELING ASSOCIATION. |