| 1 | آشنایی با دانشجویان-معرفی منابع -تکالیف دانشجو در طی ترم |  | 
																			
											| 2 | تاریخچه سنجش و درمان: مذهبی، پزشکی و روانشناختی |  | 
																			
											| 3 | روشهای سنجش: مصاحبه، مشاهده، آزمون . غیره |  | 
																			
											| 4 | مصاحبه تشخیصی: اطلاعات پرسنلی-شکایت های فعلی |  | 
																			
											| 5 | تاریخچه رشدی با تاکید بر مراحل تحولی |  | 
																			
											| 6 | بررسی وضعیت روانی یا mental status |  | 
																			
											| 7 | محورهای پنجگانه DSM |  | 
																			
											| 8 | ملاک های رفتار نابهنجار: فراوانی و شدت-عملکرد مختل و ... |  | 
																			
											| 9 | تعریف سنجش-انواع مقیاس: اسمی، ترتیبی و غیره |  | 
																			
											| 10 | مراحل ساخت یک آزمون روانشناختی |  | 
																			
											| 11 | ملاحظات نظری و عملسی در سنجش زوج و خانواده |  | 
																			
											| 12 | روایی و انواع آن و روش های برآورد روایی |  | 
																			
											| 13 | پایایی و انواع آن و روش های برآورد پایایی |  | 
																			
											| 14 | کاربست های سنجش و اندازه گیری در خانواده و زوج |  | 
																			
											| 15 | آموزش آزمون تشخیصی MMPI |  |