1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی در راستای کاربردی نمودن قواعد منطق ارسطویی، جنبه مقدماتی دارد و میتوان آنر ا مقدمه ورود دانشجویان، به رشته فلسفه دانست. |
3 |
هدف کلی |
توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه در ارائه تعریف و استدلال مبتنی بر قواعد منطق و بالا بردن توانایی آنان در تشخیص مغالطههای به کار رفته در تعریف و استدلال. |
4 |
شایستگی های پایه |
آشنایی مناسب با مباحث مقدماتی درس منطق که در دوره کارشناسی گذرانده شده است. |
5 |
اهداف یادگیری |
1. توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه در ارائه تعریف و استدلال مبتنی بر قواعد منطق (صورت استدلال و تعریف)
2. آشنایی دانشجویان با مبحث صناعات خمس که عبارتند از: برهان، جدل، خطابه، شعر، مغالطه و انواع آن (ماده استدلال) |
6 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
7 |
وظایف دانشجو |
1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
8 |
منبع |
کتاب منطق اشارات و تنبیهات + منطق شفاء |
9 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد + تخته سیاه |
10 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی حین تدریس
ارزیابی کتبی میان ترم
ارزیابی کتبی پایان ترم |