طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 فایل Pdf File
2 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی در راستای کاربردی نمودن قواعد منطق ارسطویی، جنبه مقدماتی دارد و می‌تو‌ان آنر ا مقدمه ورود دانشجویان، به رشته فلسفه دانست.
3 هدف کلی توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه در ارائه تعریف و استدلال مبتنی بر قواعد منطق و بالا بردن توانایی آنان در تشخیص مغالطه‌های به کار رفته در تعریف و استدلال.
4 شایستگی های پایه آشنایی مناسب با مباحث مقدماتی درس منطق که در دوره کارشناسی گذرانده شده است.
5 اهداف یادگیری 1. توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه در ارائه تعریف و استدلال مبتنی بر قواعد منطق (صورت استدلال و تعریف) 2. آشنایی دانشجویان با مبحث صناعات خمس که عبارتند از: برهان، جدل، خطابه، شعر، مغالطه و انواع آن (ماده استدلال)
6 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
7 وظایف دانشجو 1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس 2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس 3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
8 منبع کتاب منطق اشارات و تنبیهات + منطق شفاء
9 مواد و امکانات آموزشی وایت برد + تخته سیاه
10 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی حین تدریس ارزیابی کتبی میان ترم ارزیابی کتبی پایان ترم