1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی در راستای فهم رابطه میان اخلاق، عرفان و حکمت متعالیه و شناخت برخی مسائل عرفانی مبرهن در حکمت متعالیه تاثیر بسزایی خواهد داشت. |
2 |
هدف کلی |
توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی، در شناخت هر چه بهتر رابطه برخی مسائل حکمت متعالیه صدرایی و برخی مسائل مربوط به عرفان اسلامی. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی تفصیلی با مقدمات و مبانی فلسفی حکمت متعالیه صدرایی |
4 |
اهداف یادگیری |
توانمندسازی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی، در شناخت هر چه بهتر رابطه برخی مسائل حکمت متعالیه صدرایی و برخی مسائل مربوط به عرفان اسلامی. |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
6 |
وظایف دانشجو |
1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
7 |
منبع |
اسفار اربعه + الشواهد الربوبیه + تعلیقاتبر شفا + حکمت اشراق + الحکمه العرشیه + المبدأ و المعاد + المشاعر |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد + تخته سیاه |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی حین تدریس
ارزیابی کتبی میان ترم
ارزیابی کتبی پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |