طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته روان شناسی در راستای آشنایی تطبیقی درباره مسائل فلسفه اسلامی و فلسفه ذهن در بحث چیستی شناخت و ذهن نقش بسزایی دارد
2 هدف کلی آشنایی با مسائل شناخت از نظر فلسفه اسلامی و فلسفه ذهن
3 شایستگی های پایه آشنایی اجمالی با مباحث نفس و ادراک در فلسفه اسلامی
4 اهداف یادگیری .آشنا شدن دانشجویان رشته روان شناسی در راستای آشنایی تطبیقی درباره مسائل فلسفه اسلامی و فلسفه ذهن 2.مهارت تطبیق، تحلیل، نقد وارزیابی نظرات گوناگون درباره شناخت و ذهن
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات ؛ پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس ؛ تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری ؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
7 منبع مطالب استاد ؛ علم النفس فلسفی از غلامرضا فیاضی ؛ ذهن، مغز و علم از جان سرل ؛ فلسفه ذهن از مسلین کیت و کتب دیگر در فلسفه ذهن ...
8 مواد و امکانات آموزشی وایت برد و تخته سیاهو کتابهایی کمک درسی
9 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی حین تدریس ارزیابی کتبی میان ترم ارزیابی کتبی پایان ترم