1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته روان شناسی در راستای آشنایی تطبیقی درباره مسائل فلسفه اسلامی و فلسفه ذهن در بحث چیستی شناخت و ذهن نقش بسزایی دارد |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مسائل شناخت از نظر فلسفه اسلامی و فلسفه ذهن |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی اجمالی با مباحث نفس و ادراک در فلسفه اسلامی |
4 |
اهداف یادگیری |
.آشنا شدن دانشجویان رشته روان شناسی در راستای آشنایی تطبیقی درباره مسائل فلسفه اسلامی و فلسفه ذهن
2.مهارت تطبیق، تحلیل، نقد وارزیابی نظرات گوناگون درباره شناخت و ذهن |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات ؛ پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس ؛ تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری ؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی |
6 |
وظایف دانشجو |
توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس
مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس
پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث |
7 |
منبع |
مطالب استاد ؛ علم النفس فلسفی از غلامرضا فیاضی ؛ ذهن، مغز و علم از جان سرل ؛ فلسفه ذهن از مسلین کیت و کتب دیگر در فلسفه ذهن ... |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد و تخته سیاهو کتابهایی کمک درسی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی حین تدریس
ارزیابی کتبی میان ترم
ارزیابی کتبی پایان ترم |