طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس در ارتقاء توانایی دانشجویان رشته فلسفه اسلامی در راستای فهم مبانی فلسفه مشاء تاثیر بسزایی خواهد داشت.
2 هدف کلی روش تحقیقی فلسفه آموزی از راه بررسی در روابط منطقی میان مفاهیم (علوم حصولی) به گونه ای که با مباحث کلامی در ارتباط می باشد.
3 شایستگی های پایه آشنایی با مبانی فلسفه مشاء و مباحث منطق ارسطویی
4 اهداف یادگیری 1. شناخت هر چه بهتر رابطه برخی مسائل مرتبط با فلسفه مشاء. 2. توانایی ایجاد ارتباط منطقی میان مفاهیم فلسفی بنیادین.
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت فعالانه در مطالب درس + ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ + ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات + پرسش و پاسخ از مطالب جلسه پیشین در ابتدای جلسه هر درس + تشویق دانشجویان به استدلال و خلاقیت فکری + تمرکز بر روی مباحث استدلالی به شیوه کاملا منطقی
6 وظایف دانشجو 1. توجه دقیق به مطالب مطرح شده در کلاس 2. مطالعه و مباحثه مطالب ارائه شده در کلاس 3. پاسخ به پرسشهای استاد در ابتدای کلاس و در خلال بحث
7 منبع کتاب اشارات و تنبیهات ابن سینا
8 مواد و امکانات آموزشی وایت برد + تخته سیاه
9 نحوه ارزشیابی 1. ارزیابی شفاهی حین تدریس 2.ارزیابی کتبی میان ترم 3.ارزیابی کتبی پایان ترم
10 فایل Pdf File